دیدار رسمی سرگئی لاوروف از دمشق پس از ۸ سال

دیدار لاوروف از دمشق
دیدار لاوروف از دمشق Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر سوریه در مسکو اهداف این دیدار را دارای اهمیتی ویژه توصیف کرد. اهدافی که شامل کمک به پیشرفت کار کمیتهٔ بازنگری قانون اساسی و نیز مبارزه با تروریسم می‌شود.

آگهی

سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجهٔ روسیه روز دوشنبه، در رأس هیئت بلندپایه‌ای وارد دمشق،‌ پایتخت سوریه شد و با بشار اسد،‌ رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. یوری بوریسف،‌ معاون نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار در کنار آقای لاوروف حضور دارد.

دیدار وزیر خارجهٔ روسیه از دمشق، که نخستین سفر رسمی وی از سال ۲۰۱۲ تا کنون به پایتخت سوریه به شمار می‌رود، در حالی صورت می‌گیرد که این کشور با بحران عظیم اقتصادی و نیز بحران ویروس کرونا روبروست.

ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو این دیدار را «به توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی مورد مذاکره، حائز اهمیتی ویژه» توصیف کرد،‌ و یادآور شد که اهداف کار، شامل کمک به پیشرفت کار کمیتهٔ بازنگری قانون اساسی سوریه و نیز تلاش برای مبارزه با تروریسم می‌شود.

گفتگوهای دولت، اپوزیسیون و نمایندگان جامعهٔ مدنی سوریه، بر سر قانون اساسی تازهٔ این کشور ماه گذشته در ژنو از سر گرفته شد،‌ گفتگوهایی که ژئير پدرسن، فرستادهٔ ویژهٔ سازمان ملل در امور سوریه آن را «گشایندهٔ دری» به‌سوی راه‌حل بحرانِ درازمدت این کشور توصیف کرد.

آقای لاوروف در سال ۲۰۱۷ نیز به سوریه سفر کرد اما به دمشق نرفت،‌ بلکه مستقیما راهی پایگاه نیروهای روسیه در ساحل مدیترانه شد.

مداخلهٔ نظامی روسیه در جنگ سوریه به دولت این کشور کمک کرد و ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه توانست بخش‌های عظیمی از خاک این کشور را بازپس بگیرد.

جنگ داخلی سوریه که بیش از ۳۸۰ هزار قربانی گرفت و میلیون‌ها نفر را آواره کرد، اقتصاد این کشور خاورمیانه تا مرز ویرانی برده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگوهای صلح سوریه به علت ابتلای ۳ مذاکره‌کننده به کرونا متوقف شد

یک فرمانده ارشد ارتش روسیه در سوریه کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است