معترضان به نتانیاهو و دولتش شنبه‌ها تجمع می‌کنند

پلیس یکی از معترضان را در نزدیکی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو  در بیت‌المقدس بازداشت می‌کند
پلیس یکی از معترضان را در نزدیکی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو در بیت‌المقدس بازداشت می‌کند Copyright Ariel Schalit/Copyright 2020 . .
Copyright Ariel Schalit/Copyright 2020 . .
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها نفر نیز در شهر قیصریه و در مقابل خانه شخصی آقای نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

آگهی

هزاران نفر شامگاه روز شنبه ۱۵ شهریور در بیت‌المقدس به خیابان‌ها آمده و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور شدند.

در این روز، هزاران تن از تظاهرکنندگان در خیابان‌های منتهی به اقامتگاه رسمی بنیامین نتانیاهو در بیت‌المقدس گرد هم آمدند. صدها نفر نیز در شهر قیصریه و در مقابل خانه شخصی آقای نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

در درگیری‌هایی که شنبه‌شب مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو در بیت‌المقدس روی داد دو مامور پلیس آسیب دیدند و ۱۲ معترض بازداشت شدند.

بنیامین نتانیاهو، در ماه مه سال جاری میلادی برای اولین در دادگاه حاضر شد. آقای نتانیاهو نخستین رئیس دولتی است که در دوران خدمت با اتهامات مجرمانه مواجه و محاکمه می‌شود.

نخست وزیر هفتاد ساله اسرائیل در سه پرونده قضایی تحت پیگرد قانونی است؛ دریافت رشوه،‌ کلاه‌برداری و نقض اعتماد عمومی.

محاکمه نخست وزیر اسرائیل به اتهام فساد مالی از سویی و نحوه اداره بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر بر نارضایتی علیه دولت نتانیاهو افزوده و اعتراضات هفتگی شده است.

تظاهرات علیه دولت نتانیاهو معمولا شامگاه روز شنبه پس از مراسم شبات و با وجود محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

کشور اسرائیل در ابتدای همه‌گیری به دلیل روش مهار شیوع ویروس کرونا مورد تمجید قرار گرفت اما پس از افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کووید به دلیل برداشتن سریع محدودیت‌ها در پایان ماه آوریل، اعتراضات به سیاست مدیریت بحران کووید۱۹ علیه دولت نتانیاهو آغاز شدند.

روز پنجشنبه اسرائیل اعلام کرد ۳۰ منطقه را به دلیل افزایش موارد ابتلا تحت قرنطینه قرار می‌دهد. این مناطق از جمله مناطق با بالاترین آمار تست مثبت به کووید۱۹ هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو؛ ده‌ها نفر بازداشت شدند

جوانان «نسل بی‌بی» اسرائیل علیه بنیامین نتانیاهو شوریده‌اند

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا؛ دانشگاه کلمبیا از ضرب‌الاجل خود عقب‌ نشست