افغانستان پس از آزادسازی زندانیان طالبان گفتگوهای صلح را از سر می‌گیرد

افغانستان
افغانستان Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«رهایی زندانیان طالب ثبوت واضح تعهد دولت در راستای صلح می‌باشد.»

آگهی

تیم مذاکره‌کنندهٔ دولت افغانستان در گفتگوهای صلح با طالبان، روز چهارشنبه برای ازسرگیری این گفتگوها عازم دوحه پایتخت قطر شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در آستانهٔ از سرگیری این گفتگوها اعلام کرد که دولت تمامی تعهدات خود را در گفتگوهای صلح اجرا کرده است. وی گفت‌: «رهایی زندانیان طالب ثبوت واضح تعهد دولت در راستای صلح می‌باشد.»

دولت این کشور از روز دوشنبه، آزادسازی زندانیان طالبان را از سر گرفته و از میان ۳۲۰ زندانی جنجالی طالبان ۲۰۰ تن از آنان را در روزهای گذشته آزاد کرده است.

از سوی دیگر، فریدون خوزون،‌ سخنگوی شورای مصالحهٔ ملّی افغانستان نیز اعلام کرد که فرآيند تبادل زندانیان به زودی و همزمان با آغاز گفتگوهای صلح با طالبان پایان خواهد یافت.

رئيس جمهوری افغانستان همچنین تأکید کرد که در ترکیب هیات مذاکره‌کننده برای صلح «علما، زنان، و جوانان هر کدام وزنهٔ سیاسی و ملّی» دارند. وی همچنین پیش از عزیمت تیم مذاکره‌کننده خطاب به آنان گفت که از «حمایت قوی دولت و مردم افغانستان» برخوردارند.

مذاکرات صلح با طالبان که در ماه مارس آغاز شده بود به دلیل عدم توافق طرفین برای آزادسازی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر هزار زندانی نیروهای دولتی به تعویق افتاده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معاون اشرف غنی: طالبان اگر دستش برسد مذاکره‌کنندگان را تیرباران می‌کند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد