مجله «شارلی ابدو» بار دیگر کاریکاتورهای پیامبر اسلام را منتشر کرد

مجله «شارلی ابدو»
مجله «شارلی ابدو» Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تحریریه مجله «شارلی ابدو» پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام هدف حمله گروهی از افراط‌گرایان قرار گرفته بود؛ در این حمله ۱۲ نفر کشته شدند.

آگهی

مجله فرانسوی «شارلی ابدو» روز سه‌شنبه اعلام کرد که در شماره جدیدش بار دیگر کاریکاتورهای خود از پیامبر اسلام را منتشر خواهد کرد.

این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام هدف حمله گروهی از افراط گرایان قرار گرفته بود.

نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر روز سه‌شنبه در دسترس قرار گرفته است. نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دوازده کاریکاتور پیامبر اسلام اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله «شارلی ابدو» این کاریکاتورها را برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد. 

در شماره جدید «شارلی ابدو» کاریکاتوری که ژان کابو از پیامبر مسلمانان کشیده بود نیز در کنار کاریکاتورهای دیگر از پیامبر اسلام و با تیتر «همه اش برای این!» روی جلد مجله منتشر شد.

ژان کابو در جریان حمله سال ۲۰۱۵ میلادی به تحریریه مجله «شارلی ابدو» کشته شد. قرار است جلسات رسیدگی به اتهامات ۱۴ فرد متهم به همدستی در حمله به تحریریه «شارلی ابدو» و دو حمله‌ای که در روزهای پس از آن روی داد، روز چهارشنبه در پاریس آغاز شود.

در جریان حمله روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ به تحریریه این مجله ۱۲ نفر کشته شدند. جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات افراد مظنون به همدستی در این حمله قرار است تا روز ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) ادامه یابد.

انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام پیش از این موجی از اعتراض‌ها را در شماری از کشورهای اسلامی برانگیخته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: اسلام در فرانسه باید از «نفوذ خارجی» خارج شود

بازگشایی دفتر انتشاراتی «دنمارتن آن گول»، مخفیگاه عاملان حمله به شارلی ابدو

حمله با سلاح سرد در ایستگاه متروی پاریس؛ مظنون گواهینامه ایتالیایی به همراه داشت