سخنرانی ترامپ در کنوانسیون جمهوریخواهان؛ «بایدن نماینده مارکسیست‌هاست»

سخنرانی انتخاباتی ترامپ در کاخ سفید
سخنرانی انتخاباتی ترامپ در کاخ سفید Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنرانی ۷۰ دقیقه‌ای خود از عملکردش در سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده، از جمله تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا، رشد اقتصادی، خروج از برجام و کشتن قاسم سلیمانی حمایت کرد.

آگهی

دونالد ترامپ روز پنجشنبه همزمان با پذیرش نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از سوی حزب جمهوریخواه، رقیبش جو بایدن را به خیانت متهم کرد و گفت که دموکرات‌ها در صورت پیروزی در ماه نوامبر، «رویای آمریکایی» را نابود می‌کنند.

آقای ترامپ در روز پایانی کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه با سخنرانی از کاخ سفید، جو بایدن را به نمایندگی «مارکسیست‌ها» و «چپ رادیکال» متهم کرد و به شهروندان این کشور نسبت به عواقب احتمال پیروزی وی هشدار داد.

انتقادهای تند و تیز نامزدهای دو حزب اصلی ایالات متحده علیه یکدیگر در حالی بالا می‌گیرد که به نظر می‌رسد شیوع مرگ‌بار ویروس کرونا، تنش‌های نژادی و اخیرا طوفان لورا، حساسیت افکار عمومی شهروندان این کشور نسبت به سیاست را به‌شدت بالا برده است.

آقای ترامپ در جریان سخنرانی پذیرش رسمی کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه گفت: «در صورت به قدرت رسیدن بایدن، هیچکس امنیت نخواهد داشت.» او رقیبش را متهم کرد که از زمان ورود به سیاست در ۴۳ گذشته «در طرف بد تاریخ» جای داشته و عملکردش آمیزه‌ای از «خیانت و اشتباه» بوده است.

سخنرانی ۷۰ دقیقه‌ای دونالد ترامپ البته به انتقاد از جو بایدن محدود نماند؛ رئیس جمهوری ایالات متحده از عملکرد خود در سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده، از جمله تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا، رشد اقتصادی، خروج از برجام و کشتن قاسم سلیمانی حمایت کرد.

آقای ترامپ که به‌دلیل چگونگی مدیریت مبارزه با شیوع ویروس کرونا به شدت مورد انتقاد قرار دارد، با وعده تولید واکسن در آینده‌ای نزدیک گفت: «ما قبل از پایان سال، یا حتی پیش از آن واکسن را می‌سازیم و ویروس را شکست می‌دهیم و همه‌گیری به پایان می‌رسد.» این سخنان در حالی عنوان می‌شود که ترامپ پیش‌تر گفته بود که تنها یک معجزه می‌تواند به شیوع بیماری کووید-۱۹ پایان دهد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۸/۲ درصد شهروندان ایالات متحده از عملکرد دولت دونالد ترامپ در رویارویی با شیوع ویروس کرونا ناراضی‌ هستند. بیماری کووید-۱۹ تا کنون جان بیش از ۱۸۰هزار نفر را در این کشور گرفته است.

در حالی که بسیاری از نظرسنجی‌ها نشانگر عقب بودن آقای ترامپ از جو بایدن است، رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به انتخابات سال ۲۰۱۶ به آمار پژوهش‌های افکار عمومی حمله کرد و گفت: «آن‌ها به من حمله می‌کنند چون من برای شما [مردم] مبارزه می‌کنم.»

فارغ از محتوای سخنرانی پذیرش نامزدی، شکل و شمایل آن‌ هم به شدت مورد انتقاد مخالفان دونالد ترامپ قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه نوشته است: «کاخ سفید در برنامه‌ای بی‌سابقه به محل میتینگ سیاسی جمهوری‌خواهان تبدیل شد. صندلی‌هایی با روکش‌های سفید برای پذیرایی از حدود ۱۰۰۰ نفر در برابر دو نمایشگر غول‌آسا چیده شده بودند. مهمانان معیارهای فاصله ‌گذاری را نادیده گرفته و شمار کمی از آن‌ها ماسک زده بودند.»

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سوم ماه نوامبر، کمتر از ۷۰ روز دیگر برگزار می‌شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ملانیا ترامپ: شوهرم فقط حرف نمی‌زند بلکه نتیجه کسب می‌کند

کدام مدیران ارشد و شرکت‌های بزرگ آمریکایی از بایدن و ترامپ حمایت کردند؟

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها