چرا قطر با وجود نرخ بالای ابتلا به کرونا آمار مرگ و میر کمی دارد؟

یکی از فروشگاه‌های دوحه
یکی از فروشگاه‌های دوحه Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قطر با در نظر گرفتن جمعیت بیشترین میزان ابتلا به «کووید ۱۹» در جهان را دارد اما تنها ۱۹۴ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

قطر در حالی که بیشترین میزان ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان را دارد در عین حال یکی از کشورهایی است که کمترین میزان تلفات را در همه گیری «کووید ۱۹» داشته است.

تاکنون ۱۱۷ هزار و ۴۹۸ مورد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در قطر به ثبت رسیده است. به این ترتیب با در نظر گرفتن جمعیت دو میلیون و ۷۵۰ هزار نفری این کشور، به ازای هر یک میلیون نفر ۴۱ هزار تن به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. این رقم به این معنا است که قطر با در نظر گرفتن جمعیت بیشترین میزان ابتلا به «کووید ۱۹» در جهان را دارد.

در مقابل میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا به شکل چشمگیری پایین بوده است. تاکنون تنها ۱۹۴ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

از سیاست انجام گسترده تست کرونا، جمعیت جوان و نظام درمانی کارآمد به عنوان عوامل موثر بر آمار پایین مرگ و میر همه گیری «کووید ۱۹» در قطر یاد می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقامات قطر بارها تاکید کرده اند که دلیل آمار بالای ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور سیاست انجام گسترده تست ابتلا به این ویروس است. بنا به اعلام مسئولان حوزه بهداشت و درمان قطر تاکنون از نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در این کشور تست کرونا گرفته شده است.

از سوی دیگر حضور کارگران خارجی در قطر در افزایش آمار مبتلایان به «کووید ۱۹» در این کشور تاثیرگذار بوده است. بسیاری از این کارگران که بیش از ۹۰ درصد جمعیت قطر را تشکیل می دهند مشغول کار در طرح های مرتبط با جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی هستند.

بسیاری از کارگران خارجی در خوابگاه هایی زندگی می کنند که رعایت فاصله اجتماعی در آنها دشوار است.

عبدالناصر ابوبکر، یکی از مسئولان دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه در مورد آمار پایین مرگ و میر بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» در قطر می گوید: «دلیلش این است که آنها احتمالا یکی از بهترین نظام های پزشکی را دارند. تجهیزات زیادی دارند و به خوبی [برای همه گیری کرونا] آماده بودند.»

وی می افزاید که اکثر مبتلایان در قطر افراد جوان بودند و این امر بر عدم افزایش آمار مرگ و میر در این کشور تاثیر گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیب مرگبار کووید-۱۹ و آنفلوانزا؛ از واکسن آنفلوانزا چه می‌دانیم؟

چقدر به واکسن کرونا نزدیک هستیم؟

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند