جنجال های ناشی از بزدل خطاب قراردادن پزشکان از سوی نخست وزیر پرتغال

Costa
Costa Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال پس از بزدل خواندن پزشکان، با نمایندگان انجمن های پزشکان دیدار کرد و سعی کرد تنش ها بوجود آمده ناشی از سخنانش را کم کند.

آگهی

آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال پس از خطاب قراردادن پزشکان با واژه «بزدل» در یکی از مصاحبه هایش، در ساعات گذشته سعی کرد از تنش‌های بوجودآمده بکاهد.

آقای کاستا در گفتگو با هفته نامه اکسپرس و در حاشیه مصاحبه، پزشکانی که به خانه سالمندان می روند را بزدل و ترسو خوانده بود.

این سخنان در متن مصاحبه نیامد اما ویدئوی این مصاحبه پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی برای نخست وزیر سوسیالیست پرتغال دردسرساز شد.

سه شنبه اما شخص نخست وزیر در دیداری اضطراری با نمایندگان انجمن پزشکی کشور سعی کرد از تنش‌ها بکاهد و به گفته رسانه‌های پرتغالی ظاهرا در این امر موفق بوده است.

میگوئل گیماراس، رئیس انجمن پزشکی پرتغال گفت: «نخست وزیر به صراحت احترام و اعتمادی را كه به پزشكان پرتغالی دارد را به ما و همه پرشکان منتقل كرده است.»

نخست وزیر هم پس از این جلسه به رسانه‌ها گفت امیدوارم تمام سوء تفاهم‌ها برطرف شده باشد.

مصاحبه جنجالی

ماجرا از این قراربود که طی مصاحبه با هفته نامه اکسپرس، روزنامه نگار از نخست وزیر درباره وضعیت خطرناک خانه سالمندانی می پرسد که هجده نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند و آنتونیو کاستا در پاسخ می گوید: «دولت واکنشی سریع نشان داده است...رئیس اداره بهداشت منطقه‌ای (عرص) پزشکان را برای انجام کارهایی که باید انجام دهند فرستاده است. و پزشکان ، بزدل ها، هیچ کاری نکردند.»

کلمه بزدل‌ها با دقت فراوان شنیده می شود.

روز دوشنبه در پاسخ به نخست وزیر، انجمن پزشکان پرتغال ادعاکرد که شخص نخست وزیر به آنها بی‌احترامی و توهین کرده است و در بیانیه‌ای تاکید کرد که با وجود فشارها و تهدیدهای ناامید کننده، پزشکان از انجام مراقبت از بیمار یا انجام وظیفه خود خودداری نکردند.

همچنین در این بیانیه می خوانیم که «اظهارات توهین آمیز به همه پزشکان و به بیمارانی که به ما نیاز دارند، بویژه آسیب پذیرترین ها، نشان از ضعف مدیریتی در حاکمیت است و هیچ کمکی به اتحاد لازم در زمان یک همه گیری نمی کند.»

تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر در پرتغال ده میلیون نفری بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرتغال؛ سوسیالیست‌ها اکثریت مطلق در پارلمان را از دست دادند

پرتغالی‌ها ماسکی ساختند که ویروس کرونا را «غیرفعّال» می‌کند

پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی پرتغال همزمان با موفقیت چشمگیر راست‌گرایان افراطی