شیوع شتابان کرونا در ایتالیا و فیلیپین؛ تلفات در ایران از ۲۱ هزار نفر گذشت

A woman wearing a protective face mask to help prevent spread of the coronavirus has her temperature checked as she enters a shopping center, in Tehran, Iran
A woman wearing a protective face mask to help prevent spread of the coronavirus has her temperature checked as she enters a shopping center, in Tehran, Iran Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با عبور تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ایران از مرز ۲۱ هزار نفر، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید و فیلیپین نیز به کانون جدید همه‌گیری این ویروس بدل شد.

آگهی

همزمان با عبور تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ایران از مرز ۲۱ هزار نفر، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید و فیلیپین نیز به کانون جدید همه‌گیری این ویروس بدل شد.

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این کشور با دو هزار و ۲۴۳ مورد افزایش در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر پنجم شهریور(۲۶ اوت) به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسید که سه هزار و ۸۳۱ تن از آنها در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

ایران پس از آمریکا، هند و برزیل بیشترین تعداد بیماران حاد کووید۱۹ را داراست و از نظر مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نیز پس از شیلی که تاکنون ابتلای ۴۰۰ هزار نفر را گزارش کرده، یازدهمین کشور جهان از نظر میزان شیوع این بیماری است.

گزارش وزارت بهداشت ایران همچنین حاکی است که تعداد جانباختگان این بیماری نیز با اضافه شدن ۱۱۹ نفر دیگر به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسیده است.

بر پایه این گزارش، ۱۳ استان ایران از جمله تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز همچنان در شرایط هشدار بیماری کووید۱۹ هستند.

جهش دوباره مبتلایان در ایتالیا

وزارت بهداشت ایتالیا روز چهارشنبه از ثبت ابتلای هزار و ۳۶۷ نفر به بیماری کووید۱۹ خبر داد که بالاترین شمار دچارشدگان روزانه به این بیماری در این کشور طی بیش از ۳ ماه گذشته محسوب می‌شود.

البته در میان کشورهای اروپای غربی، فرانسه و اسپانیا در دو روز گذشته شاهد بیشترین تعداد ابتلای جدید به ویروس کرونا بوده‌اند. در حالی که وزارت بهداشت فرانسه روز سه‌شنبه از ثبت سه هزار و ۳۰۴ بیمار جدید گزارش داد و اسپانیا نیز روز دوشنبه ابتلای دو هزار و ۸۰ نفر را تایید کرد ولی شمار جانباختگان ناشی از این بیماری همچنان در میان کشورهای اروپایی پایین‌تر از کشورهای آمریکا، آفریقا و آسیا است.

آمریکا، برزیل و هند همچنان روزانه بیش از هزار مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ را گزارش‌ می‌کنند ولی بالاترین تعداد جانباختگان این بیماری در میان کشورهای اروپایی در روسیه ثبت شده که طی دو روز گذشته ۱۲۰ و ۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در آفریقای جنوبی نیز طی دو روز گذشته ۱۴۹ و ۱۰۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

همچنین پس از رومانی و اسپانیا که طی ۲۴ ساعت گذشته از ثبت مرگ به ترتیب ۵۸ و ۵۲ بیمار خبر داده‌اند، تعداد فوت شدگان این بیماری در سایر کشورهای اروپایی کمتر از ۲۵ تن بوده است.

فیلیپین کانون جدید شیوع کرونا

مطابق گزارش وزارت بهداشت فیلیپین، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته به کانون جدید شیوع کرونا در جهان بدل شده است. به طوری که شمار مبتلایان روزانه در این کشور حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به پنج هزار و ۲۷۷ نفر رسیده است. همچنین ۹۹ بیمار نیز در همین مدت فوت شده‌ که در مقایسه با روز سه‌شنبه تقریبا ۳ برابر شده است.

تاکنون بیش از ۲۴ میلیون ۱۵۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که آمریکا با نزدیک به ۶ میلیون مبتلا بالاترین شمار دچارشدگان به بیماری کووید۱۹ را در جهان داراست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار مبتلایان شناسایی شده ویروس کرونا از ۲۵ میلیون نفر گذشت

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد