قتل یک اسرائیلی به ضرب چاقو در نزدیکی تل‌آویو

An Israeli police officer works at the site of a stabbing in the Israeli central city of Petah Tikvah, Wednesday, Aug. 26, 2020.
An Israeli police officer works at the site of a stabbing in the Israeli central city of Petah Tikvah, Wednesday, Aug. 26, 2020. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس محلی اسرائیل یک فلسطینی را که مظنون به دست داشتن در این حمله است، دستگیر کرده و از احتمال یک «حمله تروریستی» سخن گفته است.

آگهی

به گزارش پلیس اسرائیل یک مرد اسرائیلی روز چهارشنبه در نزدیکی تل‌آویو با چاقو مورد حمله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

پلیس محلی یک فلسطینی را که مظنون به دست داشتن در این حمله است، دستگیر کرده و از احتمال یک «حمله تروریستی» سخن گفته است. مقامات اسرائیلی گفته‌اند که این مرد فلسطینی مظنون اهل نابلس در منطقه اشغالی کرانه باختری و دارای مجوز کار در اسرائیل است. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی می‌نویسد مظنون ۴۶ ساله فلسطینی که در شهر «پتخ تیکوا» در نزدیکی تل‌آویو دستگیر شده با خود یک چاقوق بزرگ آشپزخانه حمل می‌کرده است.

حملات با چاقو به اسرائیلی‌ها به ویژه در منطقه کرانه باختری از سال ۲۰۱۵ آغاز شد که اکثرا بوسیله جوانان فلسطینی و بصورت منفرد صورت گرفته است.

خشونت‌ها و حملات با چاقو به اسرائیلی‌ها در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. با این حال هنوز این منطقه اشغالی فلسطین شاهد حملات پراکنده‌ای علیه اسرائیلی‌هاست. در ۱۷ اوت سال جاری یک فلسطینی با چاقو به یک پلیس اسرائیلی حمله و او را زخمی کرد. این مهاجم سپس با شلیک نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شد.

از رخدادهای غم‌انگیز ماه‌های گذشته در اسرائیل، قتل «ایاد حلاق» یک جوان فلسطینی ۳۲ ساله مبتلا به اوتیسم در ماه مه سال جاری به دست پلیس اسرائیل بود که باعث فوران خشم و اعتراض فلسطینی‌ها شد. صدها اسرائیلی نیز در اعتراض به قتل ایاد حلاق در برابر اداره مرکزی پلیس اسرائیل در بیت‌المقدس راهپیمایی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غار-خانه‌ فلسطینی که دولت اسرائیل می‌خواهد تخریب کند

اسرائیل در پی حملات «بالن‌های آتش‌زا» گذرگاه تجاری غزه را بست

تظاهرات زنان در غزه علیه طرح الحاق سرزمین‌های کرانه باختری به اسرائیل