اسرائیل در پی حملات «بالن‌های آتش‌زا» گذرگاه تجاری غزه را بست

حملات با بالن‌های انفجاری
حملات با بالن‌های انفجاری Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی حملات راکتی و پرتاب بادکنک‌های آتش‌زا به درون خاک اسرائیل توسط شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، مقامات اسرائیل روز دوشنبه ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) اعلام کردند گذرگاه غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند کرد.

آگهی

در پی حملات راکتی و پرتاب بالن‌های آتش‌زا به درون خاک اسرائیل توسط شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، مقامات اسرائیل روز دوشنبه ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) اعلام کردند گذرگاه غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند کرد.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفته است گذرگاه کرم ابوسالم واقع در جنوب نوار غزه از روز سه‌شنبه به جز برای ورود اقلام انسان‌دوستانه و سوخت به روی انتقال دیگر اجناس بسته خواهد شد.

در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل آمده است این تصمیم در پی «حملات ادامه‌دار با بالن‌های آتش‌زا» گرفته شده است.

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته گزارش کرده بودند چندین بالن آتش‌زا در نواحی جنوب اسرائیل سقوط کرده است، هرچند این حملات تلفاتی در بر نداشته‌اند.

استفاده از بالن‌های انفجاری و آتش‌زا به عنوان سلاح تهاجمی برای نخستین‌بار در جریان تظاهرات اعتراضی در مرز غزه در سال ۲۰۱۸ مشاهده شد. در پی این حملات تا کنون چندین هزار مورد آتش‌سوزی در زمین‌های زراعی و شهرک‌های اسرائیلی گزارش شده است.

یک مقام نزدیک به حماس به خبرگزاری فرانسه گفته است این حملات حامل این پیام هستند که گروه‌های مسلح در غزه در مقابل «تجاوز اسرائیل» ساکت نخواهند ماند.

در طول هفته گذشته چندین مورد حمله با بالن‌های انفجاری در غزه رخ داد که هر بار با رشته حملات انتقامی اسرائیل علیه مواضع حماس مواجه شد.

حماس و اسرائیل از سال ۲۰۰۸ بدین سو در سه جنگ بزرگ با یکدیگر درگیر شده‌اند.

علی‌رغم توافق آتش بسی که سال گذشته با پشتیبانی سازمان ملل، مصر و قطر میان اسرائیل و حماس امضا شد، با این حال حملات خمپاره‌ای، راکتی و بالنی به صورت دوره‌ای ادامه داشته است

تحلیلگرات فلسطینی می‌گویند حملات از سوی غزه با هدف افزایش فشار بر اسرائیل صورت می‌گیرد تا با انتقال کمک مالی قطر به درون غزه موافقت کند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل یک اسرائیلی به ضرب چاقو در نزدیکی تل‌آویو

دور جدید حملات اسرائیل به نوار غزه؛ ۸ فلسطینی دیگر کشته شدند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم