برای نخستین بار جنگنده‌های اسرائیل بر فراز خاک آلمان به پرواز درآمدند

هواپیمای جنگنده اسرائیلی در آسمان
هواپیمای جنگنده اسرائیلی در آسمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی خلبان‌های اسرائیلی حاضر در این رزمایش، از نوادگان افرادی هستند که در این اردوگاه‌ها توسط نازی‌ها کشته شده‌اند.

آگهی

نیروی هوایی اسرائیل با شرکت در یک رزمایش مشترک با آلمان برای نخستین بار جنگنده‌هایش را بر فراز خاک این کشور به پرواز درآورد.

این مانور نظامی با عنوان بزرگداشت «کشته شدگان در کوره‌های آدم سوزی توسط نازی ها» «و قربانیان گروگان گیری بازی های المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲» از روز دوشنبه در مونیخ آلمان در حال برگزاری است.

هواپیماهای آلمانی و اسرائیلی شرکت کننده در این رزمایش، روز سه شنبه با پرواز بر فراز منطقه‌ای که ورزشکاران اسرائیلی توسط یک گروه فلسطینی در سپتامبر سال ۱۹۷۲ به گروگان گرفته شدند، یاد ۱۱ کشته شده این حادثه را گرامی داشتند.

هواپیماهای آلمان و اسرائیل سپس به سوی یکی از اردوگاه های سابق نازی ها در نزدیکی مونیخ که در سال ۱۹۳۳ ساخته شده بود، پرواز کردند.

برخی خلبان‌های اسرائیلی حاضر در این رزمایش، از نوادگان افرادی هستند که در این اردوگاه‌ها توسط نازی‌ها کشته شده‌اند.

این رزمایش مشترک که با نام «بال های آبی ۲۰۲۰» در حال انجام است تا ۲۸ اوت ادامه خواهد داشت. پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، این اولین حضور هواپیماهای اسرائیل در یک مانور نظامی در خارج از خاک این کشور است.

بر اساس اخبار منتشر شده، دو کشور اسرائیل و آلمان در زمینه نظامی در سال‌های گذشته با هم نزدیک شده‌اند، به گونه‌ای که نیروی هوایی آلمان در سال ۲۰۱۹ در مانور نظامی مشترک در اسرائیل شرکت کرد.

این در حالی است که این روزها یک موج جدید ضد یهود در آلمان در حال شکل‌گیری است. از همین رو حضور افراد وابسته به نئونازی ها در نیروهای نظامی آلمان مورد توجه دولتمردان این کشور قرار گرفته است. انحلال یک بخش از نیروهای ویژه در اواخر ژوئن در همین راستا ارزیابی می‌شود.

قرار است نیروهای نظامی دو کشور در زمایش های مشترک با دیگر کشورهای عضو ناتو که چهار بار در سال برگزار می‌شوند، شرکت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برقراری تماس تلفنی بین دبی و بیت‌المقدس؛ همکاری امارات و اسرائیل برای مهار کرونا آغاز شد

رزمایش اسرائيل در مرز با لبنان: «قدرت کافی برای مقابله با حزب‌الله را داریم»

صدراعظم آلمان کارخانه مهمات‌سازی جدید را به هدف کمک به اوکراین افتتاح کرد