ایتالیا کلوپ‌های شبانه را بست و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را اجباری کرد

Andrew Medichini
Andrew Medichini Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نگرانی از آغاز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بار دیگر اروپا را در بر گرفته و از هم اکنون چند کشور تدابیر ویژه‌ای را برای جلوگیری از شیوع گستردۀ آن در پیش گرفته‌اند. از جمله فرانسه پوشیدن ماسک را در پاریس و چند شهر دیگر اجباری کرد و اسپانیا نیز کلوپ‌های شبانه را بست.

آگهی

ایتالیا روز یکشنبه دستورالعمل‌ جدیدی را با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشور صادر کرد.

بر اساس تصمیم نشست اضطراری وزیران در روز یکشنبه، کلوپ‌های شبانه تعطیل خواهند شد و پوشیدن ماسک نیز از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۶ بامداد (به مدت ۱۲ ساعت) در اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

این دستورالعمل در حالی از روز دوشنبه اجرایی می‌شود که نگرانی از آغاز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا بار دیگر اروپا را در بر گرفته و از هم اکنون چند کشور تدابیر ویژه‌ای را برای جلوگیری از شیوع گستردۀ آن در پیش گرفته‌اند.

از جمله فرانسه پوشیدن ماسک را در پاریس و چند شهر دیگر اجباری کرده و اسپانیا نیز کلوپهای شبانه را بسته است.

تصمیم به بستن کلوپ‌ها در حالی در ایتالیا گرفته شده است که حدود ۵۰ هزار نفر در بیش از ۳ هزار کلوپ شبانۀ این کشور مشغول به کارند. دولت اعلام کرده است از همه کسب و کارهایی که قرار است تعطیل شوند، حمایت خواهد کرد.

با این وجود مدیران کلوپ‌های شبانه به این تصمیم اعتراض کرده و گفته‌اند که بستن محل کسب و کار آنها «یک گردش مالی ۴ میلیارد یورویی را به خطر می‌اندازد» و تنها باعث می‌شود که باشگاههای مخفی و غیرمجاز فعال‌تر شوند.

ایتالیا اولین کشور اروپایی محسوب می‌شود که ویروس کرونا بطور گسترده‌ای در آن شیوع یافت و درنهایت نیز دولت را مجبور به اجرای قرنطینه‌ای سراسری کرد.

این کشور در حال حاضر جایگاه هفدهم را در جدول جهانی کشورهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند به خود اختصاص داده است.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به حدود ۲۵۴ هزار نفر و شمار قربانیان آن نیز به بیش از ۳۵ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۹ نفر دیگر در ایتالیا به کووید۱۹ مبتلا شده و ۴ نفر نیز جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به استفاده اجباری از ماسک در رم تظاهرات کردند

کاهش ۱۸ درصدی جرم و بزهکاری در یکسال اخیر ایتالیا

جوان ایتالیایی به خاطر دستمزد پایینی که گرفته بود با ویدئویی در تیک‌تاک کارفرمایش را به چالش کشید