کاهش ۱۸ درصدی جرم و بزهکاری در یکسال اخیر ایتالیا

Roberto Monaldo/LaPresse
Roberto Monaldo/LaPresse Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مقابل، در دوران وضع محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل همه‌گیری کرونا در ایتالیا که از ۱۰ مارس آغاز شد و تا ۴ مه ادامه داشت، بر شمار خشونت‌های خانگی از جمله قتل افزوده شده است.

آگهی

آمار ارتکاب جرم و بزهکاری در ایتالیا در یک سال اخیر بطور چشمگیری کاهش اما خشونت‌های خانگی علیه زنان افزایش یافته است. 

بنا بر اعلام وزارت کشور ایتالیا، اعمال قرنطینه برای کنترل همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است تا در حد فاصل اول اوت ۲۰۱۹ تا ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت جرایم افت ۱۸.۲ درصدی داشته باشد.  

بر اساس این گزارش، در ۱۲ ماه گذشته در مجموع ۱ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۴۴ مورد اقدام مجرمانه در ایتالیا به ثبت رسیده؛ این درحالی است که شمار جرایم ثبت شده در دوره مشابه یکسال پیش از آن ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۳ مورد بوده است.

جزئیات این گزارش نیز نشان می‌دهد که در دوازده ماه اخیر، جرایم قتل ۱۶.۸ درصد، آدم ربایی ۲۱.۱ درصد، دزدی ۲۶.۶ درصد و کلاهبرداری ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

در این مدت از شمار تصادف‌های رانندگی نیز کاسته شده است و گزاش‌‌های ثبت شده درباره این دست تصادف‌ها در مقایسه با یکسال قبل از آن ۲۰ درصد کمتر بوده است.

افزایش خشونت‌های خانگی و قتل زنان

اما در مقابل، در دوران وضع محدودیت‌های اجتماعی در ایتالیا که از ۱۰ مارس آغاز شد و تا ۴ مه ادامه داشت، بر شمار جرایم ناشی از خشونت‌های خانگی از جمله قتل زنان افزوده شده است.

هفتاد درصد از قربانیان در ۱۴۹ پرونده قتلی که در این یکسال به ثبت رسیده است زنان بوده‌اند؛ این درصد در دوران قرنطینه افزایش یافته و شمار قربانیان زن در سه ماهۀ ۱۰ مارس تا ۴ مه، به ۷۵.۹ درصد رسیده است.

انواع جرایم اینترنتی در ایتالیا در دوران قرنطینه نیز بطور قابل توجهی افزایش داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دی‌مایو: ایتالیا دیگر جای مهاجران غیرقانونی نیست

ایتالیا کلوپ‌های شبانه را بست و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را اجباری کرد

ویروس‌کرونا و خشونت‌ خانگی علیه زنان و کودکان