لحظه‌ای که پلیس آمریکا به پسربچه‌ای ۸ ساله دستبند می‌زند

BEN CRUMP LAW FIRM – MUST CREDIT BEN CRUMP LAW
BEN CRUMP LAW FIRM – MUST CREDIT BEN CRUMP LAW Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این ماجرا تازه نیست. پلیس آمریکا دو سال پیش به دستان پسربچه ۸ ساله آمریکایی دستبند زده بود. دستبند اندازه دستان کوچک پسربچه نبود و پلیس شاکی شده بود. اما ماجرا چه بود و چرا حالا رسانه‌ای شده؟

آگهی

یک وکیل در ایالات متحده بنا دارد پلیس آمریکا و مدیران یک مدرسه را به خاطر دستبند زدن به یک پسربچه ۸ ساله مورد پیگرد قانونی قراردهد.

این ماجرا البته تازه نیست و دو سال پیش اتفاق افتاده است. به تازگی تصاویر لحظه دستگیری این پسربچه، توسط بنیامین کرامپ وکیل دادگستری و حقوقدان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است. 

 پسربچه ۸ ساله متهم است که معلمش را با مشت زده است اما مادر این کودک خردسال از اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی فرزندش خبر داده است.

این حادثه در مدرسه ابتدایی «گریس آدامز» انجام شد. آنهم وقتی پسربچه به حرف‌های معلمش گوش نکرده بود.

دست‌هایی که اندازه دستبند نیست

در تصاویر منتشر شده می‌بینیم که دو مامور پلیس در نزدیکی پسربچه‌ای ایستاده‌اند. یکی از آنها از پسربچه می‌خواهد دست‌هایش را به پشتش ببرد و مشغول دستبند زدن به او می‌شود. 

دستبند اندازه دست‌های کوچک او نیست و در بخشی از این ویدیو مامور پلیس می‌گوید: «دست‌های او خیلی کوچک است.»

«فرزندم دچار اختلال است و همه می‌دانستند»

بیانکا دیگنارو، مادر این پسربچه درباره این ماجرا چنین توضیح داده: «بر اساس نتایج ارزیابی روانشناختی، فرزندم به سرعت عصبانی و پرخاشجو می‌شود. همه در جریان این مساله بودند. او به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی دچار است.»

البته سون تی. براندنبورگ، رئیس پلیس منطقه كی‌وست در بیانیه‌ای اظهار داشت: «افسران او هیچ كار اشتباهی نكرده‌اند.»

«تلاش شرم‌آور پلیس برای به وحشت‌درآوردن پسربچه»

این ویدئو روز دوشنبه دهم اوت توسط بنیامین کرامپ منتشر شد. او وکیل شناخته‌ شده‌ای در پرونده‌های حقوق بشری است که وکالت خانواده‌ جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که ماه مه به دست یک افسر پلیس مینیاپولیس درگذشت را نیز بر عهده داشته است.

آقای کرامپ ماموران را به تلاش شرم‌آور و به وحشت در آوردن پسربچه متهم كرد؛ آنهم پسربچه‌ای که به گفته خانواده‌اش از اختلال عاطفی و رفتاری رنج می‌برد.

مطابق گزارش رسانه‌های آمریکا «معلم به پسربچه گفته که کنار او بایستد و او حاضر نشده چنین کاری کند و بعد هم پسربچه به معلم گفته که به من دست نزن. در نهایت پسربچه به معلم مشت زده است.»

به همین خاطر مسئولان مدرسه از پلیس می‌خواهند برای رسیدگی به این موضوع در مدرسه حاضر شوند.

«مرتکب اشتباه شدی و وقت آن رسیده که از اشتباهت درس ‌بگیری»

پلیس در پایان کار، وقتی پسربچه را به ماشین پلیس و اداره پلیس هدایت می‌کند، به او می‌گوید: «می‌فهمی که این بسیار جدی است. متنفرم که مرا در موقعیتی قرار دادی که مجبور شدم این کار را انجام دهم. مرتکب اشتباه شدی و وقت آن رسیده که از اشتباهت درس ‌بگیری و رشد کنی و دیگر آن را تکرار نکنی.»
تصاویر منتشر شده واکنش‌های زیادی از سوی افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. با اینکه ماجرا قدیمی است و پسربچۀ ۸ سالۀ دیروز حالا ۱۰ ساله شده است اما آقای کرامپ و خانواده این پسربچه بر پیگیرد حقوقی این پرونده اصرار دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو تظاهرات‌ لندن علیه «نژادپرستی پلیس آمریکا»: شعارها و دست نوشته‌ها

جورج فلوید؛ خشونت پلیس آمریکا بار دیگر جان یک سیاهپوست را گرفت

واکنش سریع پلیس آمریکا در لحظه پریدن یک جوان از پل