رهبر حزب‌الله لبنان: در بندر بیروت حتی یک فشنگ هم نداریم

حسن نصرالله
حسن نصرالله Copyright -/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد که «من هرگونه چیزی را که در بندر بیروت متعلق به ما باشد، تکذیب می‌کنم.»

آگهی

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد که «من هرگونه چیزی را که در بندر بیروت متعلق به ما باشد، تکذیب می‌کنم.»

او با بیان اینکه انفجار مهیب بیروت یک رویداد خاص و ویژه در تاریخ مدرن لبنان بود گفت :« ما در بندر بیروت نه انبار سلاح داریم، نه انبار موشک، نه بمب و نه حتی یک فشنگ و نه نیترات آمونیوم.»

سخنان رهبر گروه شیعه مذهب حزب‌الله سه روز پس از انفجار در بندر بیروت صورت می‌گیرد که پس از آن گمانه‌هایی در خصوص احتمال انفجار یک انبار سلاح متعلق به این گروه منتشر شد.

حزب‌الله همچنین در مشارکت با میشل عون، رئیس جمهور مسیحی لبنان، حامی دولت کنونی مستقر در لبنان هستند. آمریکا این گروه را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

نصرالله در سخنان خود از کمک‌های جهانی به لبنان و از جمله حضور امانوئل ماکرون استقبال کرد و آن را فرصتی برای لبنان و کاهش فشارهای اقتصادی این کشور عنوان کرد.

او در سخنان خود گفت که «بلافاصله پس از انفجار ، برخی قدرت های سیاسی در لبنان و منطقه به دنبال سرزنش حزب الله بودند، در حالی که پشتیبان بزرگ دولت فعلی است.»

بر اثر انفجاری که عصر روز سه شنبه چهارم اوت در بندر بیروت رخ داد تاکنون ۱۵۴ تن کشته و بیش از پنج هزار تن زخمی شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر لبنان به هنگام استعفاء: فساد مزمن موجب انفجار بیروت شد

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان ضمن عذرخواهی از معترضان لبنانی استعفا کرد

حزب‌الله به تلافی حمله به عمق خاک لبنان ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل شلیک کرد