نخست وزیر لبنان به هنگام استعفاء: فساد مزمن موجب انفجار بیروت شد

 معترضان خشمگین به عملکرد دولت
معترضان خشمگین به عملکرد دولت Copyright Bilal Hussein/Copyright 2020
Copyright Bilal Hussein/Copyright 2020
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسان دیاب نخست وزیر مستعفی لبنان گفت: وجود فساد مزمن در کشور و طبقات سیاسی باعث فاجعه بیروت شد.

آگهی

شامگاه سه‌شنبه چهارم اوت انفجار بزرگی در بندر بیروت روی داد که در نتیجه ۱۵۰ تن کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند. از آن زمان اعتراضات و فشارهای بسیاری به دولت لبنان وارد می‌شود، فشاری که امروز دوشنبه ۲۰ مرداد ( ۱۰ اوت) استعفای دولت را بدنبال داشت.

هنوز مشخص نیست که برنامه میشل عون، رئیس جمهور لبنان چه خواهد بود. آیا او از نمایندگان پارلمان خواهد خواست تا برای یافتن نخست وزیری تازه تلاش کنند یا دستور به برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی خواهد داد.

در طی سه روز اخیر خیابان‌های بیروت شاهد اعتراضات مردم خشمگین نسبت به عملکرد دولت و وضعیت کشور است. برخی از وزارت‌خانه‌ها و ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان وزارت خارجه به دست معترضان خشمگین افتاده بود.

دیاب : فساد مزمن موجب انفجار بیروت شد

حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان با اشاره به اینکه وجود فساد مزمن در کشور و طبقات سیاسی باعث فاجعه بیروت شد گفت: کسانی که فساد آنها فاجعه انفجار بیروت را آفرید، باید از خود خجالت بکشند که با دولت من که موفقیتش وجود آنها را تهدید می کند، همکاری نکردند.

حسان دیاب افزود: واقعیت‌ها را جعل و حقایق را تحریف کردند و گناه بزرگی مرتکب شدند؛ چراکه می‌دانند موفقیت دولت به معنای تغییر این طبقات است.

او گفت: فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی‌توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه‌های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی مشروط حزب‌الله برای گفت‌وگو درباره پیشنهاد «پیمان سیاسی» ماکرون

رهبر حزب‌الله لبنان: در بندر بیروت حتی یک فشنگ هم نداریم

حمله اسرائیل به دفتر حماس در بیروت؛عاروری که آمریکا بر سرش ۵میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود کشته شد