بیش از ۷۰۰ هزار نفر قربانی کرونا؛ هر ۱۵ ثانیه یک نفر در جهان می‌میرد

Coronavirus
Coronavirus Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رشد نگران‌کننده روند ابتلا به ویروس کرونا امیدها در خصوص نزدیک بودن پایان این ویروس را با تردیدهای جدی رو به رو ساخته است.

آگهی

شمار کشته‌شدگان در جهان در پی ویروس کرونا در روز چهارشنبه ۵ اوت، فراتر از ۷۰۰ هزار نفر رفت. طبق این آمار کشورهای ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک بیشترین سهم جان باختگان را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس محاسبات خبرگزاری رویترز طبق دادع‌های دو هفته گذشته تقریبا در هر ۲۴ ساعت ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در اثر بیماری کووید-۱۹ فوت کرده‌اند. این عدد در هر ساعت به ۲۴۷ فوتی می‌رسد. بر این اساس در هر ۱۵ ثانیه یک نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

تعداد بالای مرگ و میر در اثر ویروس کرونا در جهان و به ویژه ایالات متحده در حالی به چنین نمودار نگران کننده‌ای رسیده که دونالد ترامپ، در پاسخ به جان باختن افراد در اثر ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد: «بله آنها در حال مرگ هستند. این درست است اما همینه که هست. این بدان معنی نیست که ما هر کاری که می‌توانستیم را انجام ندادیم، این یک طاعون وحشتناک است و ما تا جایی که می‌توانیم آن‌را کنترل کرده‌ایم.»

تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این، طبق آمار رسمی حدود ۵ میلیون نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

در برزیل، دیگر کشوری که تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس بالا است، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور از ابتدا با قوانین محدود کننده و قرنطینه سراسری مخالف بود. آقای رئیس جمهور به همراه چند تن از اعضای کابینه او در نهایت به این ویروس مبتلا شدند.

تا کنون ۹۶ هزار و ۹۶ نفر در برزیل بر اثر بیماری کووید-۱۹ درگذشته‌اند. علاوه بر این بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

علاوه بر این کشورها، رشد میزان آلودگی ویروس کرونا در سطح جهان به سطح نگران کننده‌ای رسیده‌است. در بسیاری از کشورهای جهان که تصور می‌شد توانسته‌اند ویروس کرونا را کنترل کنند، اخیرا حد نصاب‌های جدیدی از میزان ابتلا و جان باختن در یک روز بر اثر بیماری کووید-۱۹ به ثبت رسیده است. این آمار بیش از گذشته تصور نزدیک بودن پایان کرونا در آینده نزدیک را با تردید رو به رو ساخته است.

کشورهایی چون استرالیا، ژاپن، هنگ کنگ، بولیوی، سودان، بلغارستان، بلژیک، ازبکستان، ایران و اسرائيل همگی اخیرا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا رو به رو شده‌اند.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این تعداد تا ظهر روز چهارشنبه ۵ اوت، ۷۰۴ هزار و ۷۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت

نتایج تحقیقات جدید؛ آمار واقعی مبتلایان به کرونا در ایتالیا شش برابر آمار رسمی است

ایران؛ شمار قربانیان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به دست‌کم ۲۱۵ نفر رسید