تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، چین و کره شمالی به اتهام حملات سایبری

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، چین و کره شمالی به اتهام حملات سایبری
Copyright Pavel Golovkin/Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا برای اولین علیه سازمان‌ها و افرادی که حملاتی سایبری را از مبدا چین و روسیه انجام داده‌اند، تحریم وضع کرده است.

آگهی

اتحادیه اروپا برای اولین علیه سازمان‌ها و افرادی که حملاتی سایبری را از مبدا چین، روسیه و کره شمالی انجام داده‌اند، تحریم وضع کرده است.

مطابق بیانیه منتشره، شش فرد و سه نهاد به دلیل حمله سایبری در سال ۲۰۱۸ به مرکز سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در لاهه و همچنین حمله سایبری به کامپیوترهای اوکراینی با هدف اخاذی در سال ۲۰۱۷ در لیست تحریم این نهاد اروپایی قرار گرفته اند.

این تحریم‌ها شامل توقیف اموال و ممنوعیت سفر نهادها و افراد مشمول تحریم می شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این باره گفت: «این اقدامات دقیق ما را مطمئن می سازد که افراد و نهادها برای اعمالشان پاسخگو خواهند بود. این تحریم‌ها پیامی قوی به جهان ارسال می کند که ما این دست حملات سایبری را تحمل نخواهیم کرد. ما برای دفاع از خودمان ابزارهای در اختیار داریم و مصمم هستیم که از آن‌ها استفاده کنیم.»

هرچند در متن بیانیه اتحادیه اروپا به نام و ملیت افراد تحت تحریم اشاره نشده است، با این حال یک منبع نزدیک به پرونده گفته است این افراد و نهادها از روسیه، چین و کره شمالی هستند.

اقدام اتحادیه اروپا که در راستای تصمیم ماه مه سال گذشته انجام شده مورد استقبال استف بلوک، وزیر امور خارجه هلند قرار گرفته است.

مقامات هلند در اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بودند که ماموران امنیتی روسی در اقدامی ناموفق تلاش کرده‌اند سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را هک کنند.

آژانس اطلاعات نظامی هلند گفته بود ۴ فرد روسی با گذرنامه‌های دیپلماتیک و مجهز به ابزارهای جاسوسی، در هتل کناری چسبیده به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی مستقر شدند که ماموران هلندی آنان را بازداشت کردند.

روسیه ادعاهای هلند را «معجون خوشبوی شیطانی» خوانده بود که از «تخیلات قوی» نشات گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده هک ایمیل‌های آنگلا مرکل؛ روسیه مقامات ارشد امنیتی آلمان را تحریم کرد

لاوروف: حمله سایبری کذب و اخراج چهار تبعه روس از هلند سوء تفاهم است

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد