اتحادیه اروپا پناهچویان آسیب‌پذیر را به آلمان و فنلاند منتقل می‌کند

اتحادیه اروپا پناهچویان آسیب‌پذیر را به آلمان و فنلاند منتقل می‌کند
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از سال ۲۰۱۶ میلادی که برخی کشورهای اروپایی مرز خود را به روی هجوم پناهجویان به ویژه از کشور جنگزده سوریه بستند، تا کنون ده‌ها هزار متقاضی پناهندگی در یونان گیر افتاده‌اند.

آگهی

آژانس هماهنگ‌کننده پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرد نزدیک به صد نفر از پناهجویان آسیب‌پذیر و زیر سن قانونی از یونان به آلمان و فنلاند منتقل شدند.

بنا بر اعلام نهاد مسئول امور پناهندگی اروپا، در نخستین مورد از انتقال این پناهجویان، ۸۳ نفر از اعضای خانواده‌هایی که کودکان بیمار بدحال داشتند در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) از یونان به آلمان فرستاده شده‌اند. این اقدام بخشی از طرح اتحادیه اروپا برای اسکان مجدد هزار و ۶۰۰ پناهجوی زیر سن قانونی در کشورهای مختلف این اتحادیه است. بودجه این طرح را کمیسیون اروپا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجران تأمین می‌کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در روز ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد) نیز اقدام دیگری در همین زمینه در خارج از طرح اسکان مجدد اروپا انجام شد که عبارت از اننتقال ۱۶ پناهجوی سومالیایی و کنگویی عضو خانواده‌های تک‌سرپرست از قبرس به فنلاند بود.

آژانس اروپایی گفته است که تمامی این پناهجویان پیش از انتقال به کشور جدید، در قبرس و یونان مورد آزمایش کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند.

هم اکنون حدود ۵ هزار پناهجوی زیر سن قانونی در یونان حضور دارند که بیشترشان در اردوگاه‌های پناهجویان یا اقامتگاه‌های دیگری با شرایط بهداشتی نامناسب به سر می‌برند.

از سال ۲۰۱۶ میلادی که برخی کشورهای اروپایی مرز خود را به روی پناهجویان به ویژه از کشور جنگزده سوریه بستند، تا کنون ده‌ها هزار متقاضی پناهندگی در یونان گیر افتاده‌اند. در این میان بیش از ده کشور اروپایی استثنائا برای پذیرش پناهجویان زیر سن قانونی اعلام آمادگی کرده‌اند. گروه‌هایی از این پناهجویان تا کنون به پرتغال، لوکزامبورگ و آلمان منتقل شده‌اند. بلژیک، بلغارستان، فرانسه، ایرلند، لیتوانی، صربستان و سوئیس نیز تا کنون آمادگی خود برای پذیرش شماری از پناهجویان اعلام کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هارون، پناهجوی ۱۷ ساله افغان در یونان می‌ماند

آمار درخواست پناهندگی در اروپا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ افزایش یافت

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام «رشوه‌خواری» بازداشت شد