افزایش شیوع کرونا در غرب بالکان؛ اتریش کنترل مرزها را تشدید می‌کند

افزایش شیوع کرونا در غرب بالکان؛ اتریش کنترل مرزها را تشدید می‌کند
Copyright Euronews
Copyright Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وین به مسافرانی که «تست‌های ارزان قیمت» و غیرهمخوان با استاندارهای اروپای مرکزی انجام داده‌اند، هشدار داده و تاکید کرده است که به همراه داشتن نتیجه این نوع تست‌ها برای آنها در مرز دردسر ایجاد خواهد کرد.

آگهی

در پی افزایش محسوس موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی نقاط اروپا از جمله غرب منطقه بالکان، اتریش روز دوشنبه از تشدید کنترل و بازرسی‌ها در مرزهای خود خبر داد.

دولت اتریش اعلام کرده است که برای نظارت بر نحوه ورود به کشور از طریق‌ مرزهای زمینی، از نیروهای انتظامی و ارتش کمک می‌گیرد.

به گزارش منابع دولتی در اتریش، هر مسافری که قصد ورود به این کشور از مرز اسلوونی را داشته باشد باید از مراحل کنترل و بازرسی‌های موقت عبور کند.

نیروهای امنیتی مستقر در مرز موظف هستند علاوه بر مطالبه مدارکی دال بر سلامت مسافران از حیث ابتلا به ویروس، کلیۀ محموله خودروهای باری که قصد ورود به اتریش را دارند را نیز مورد بازرسی قرار دهند.

توماس آینکل، یکی از فرماندهان ارتش اتریش در این خصوص می‌گوید: «یکی از وظایفی که به ما محول شده کنترل و تایید نتیجه آزمایش‌های تشخیص بیماری کووید۱۹ است که مسافران و عبورکنندگان از مرز باید به همراه داشته باشند.»

به گفته این مقام نظامی، با بررسی نتیجه تست‌های پزشکی به‌روز مسافران مشخص خواهد شد که آیا افراد باید هنگام اقامت به قرنطینه خانگی بروند یا تنها باید از اتریش به عنوان محل گذر به کشوری دیگر عبور کنند.

خودوری مسافرانی که از کشورهای با میزان ابتلای بالا به ویروس کرونا نظیر بوسنی و صربستان می‌آیند، در مرز اتریش مورد بازرسی ویژه قرار خواهند گرفت.

سرنشینان اتوبوس‌های مسافربری نیز باید در مرز اتریش برای انجام کنترل و بازرسی‌های مرتبط با بیماری کووید۱۹ از خودرو پیاده شوند.

اتریش از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در امر کنترل و مهار بیماری کووید۱۹ به نسبت عملکرد خوبی داشته و در عین حال از مخالفان سرسخت طرح تخصیص کمک مالی ۷۵۰ میلیارد دلاری اتحادیه به اعضا برای احیاء اقتصاد‌های زیان دیده از بحران کرونا است.

دولت اتریش پس از مشاهده افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در غرب بالکان، به تشدید کنترل‌های مرزی اقدام کرده است.

وین همچنین به مسافرانی که «تست‌های ارزان قیمت» و غیرهمخوان با استاندارهای اروپای مرکزی انجام داده‌اند، هشدار داده و تاکید کرده است که به همراه داشتن نتیجه این نوع تست‌ها برای آنها در مرز درد سر ایجاد خواهد کرد.

دولت اتریش برای این منظور سربازان و ماموران ارتش را به دوره‌های تخصصی فرستاده تا با نحوه کنترل صحیح در جریان عملیات مرزی آشنا شوند.

اتریش علاوه بر این اقدامات محدودیت‌‌هایی را نیز برای پرواز‌های ورودی از بلگراد، سارایوو و بخارست اعمال کرده است.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدراعظم اتریش: بستۀ کمکی اتحادیه اروپا باید به فقیرترین اعضاء برسد

محدودیت‌ قرنطینه در اتریش و جمهوری‌چک گام‌به‌گام برداشته می‌شود

کرونا؛ آلمان مرزهای خود را با فرانسه، اتریش و سوییس می‌بندد