همه‌گیری کرونا در سطح جهان برای دومین روز متوالی رکوردشکنی کرد

انجام تست کرونا
انجام تست کرونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همه‌گیری «کووید ۱۹» در سطح جهان تاکنون جان بیش از ۶۰۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

آگهی

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد که برای دومین روز متوالی رکورد موارد روزانه ابتلا به ویروس جدید کرونا در سطح جهان شکسته شد.

بنا به اعلام این سازمان طی شبانه روز گذشته نزدیک به ۲۶۰ هزار بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» در سطح جهان شناسایی شدند. این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد همچنین از مرگ ۷۳۶۰ نفر در این مدت به علت ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا سخن گفت.

افزایش موارد ابتلای جدید به این ویروس از روز ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) تا کنون بی سابقه توصیف شده است. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین موارد جدید ابتلا به «کووید ۱۹» در آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی گزارش شده است. این در حالی است که بیشترین آمار مرگ و میر طی ۲۴ ساعت گذشته در برزیل، شیلی و آمریکا به ثبت رسید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
استفاده از ماسک در لبنانAP Photo

همه گیری «کووید ۱۹» در سطح جهان تاکنون جان نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف گرفته است. در مجموع تاکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر از مبتلایان به این بیماری نیز شناسایی شده اند.

کارشناسان تاکید می کنند که آمار مبتلایان شناسایی شده تنها بخشی از مجموع کل مبتلایان به ویروس جدید کرونا در سطح جهان است. برخی از کشورها تنها از بیماران بدحال تست کرونا می گیرند. ظرفیت انجام آزمایش ابتلا به این ویروس در برخی از کشورهای فقیر جهان نیز همچنان محدود است.

آمریکا در میان کشورهای جهان تاکنون بالاترین میزان مرگ و میر بر اثر شیوع ویروس جدید کرونا را داشته است. داده های دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۳۹ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر بلژیک بیشترین میزان مرگ و میر را با در نظر گرفتن کل جمعیت کشور داشته است. از میان هر ۱۰۰ هزار شهروند بلژیک تاکنون ۸۵ نفر بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایران دوباره از ۲۰۰ تن فراتر رفت

موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا؛ از مردم کاتالونیا خواسته شد در خانه‌ها بمانند

وضعیت قرمز کرونا در ۱۰ استان؛ «داروی رمدسیویر به فهرست دارویی ایران وارد شد»