حریق در دو منطقه صنعتی جنوب ایران؛ آتش‌سوزی گسترده لنج‌سازی بوشهر مهار شد

آتش‌سوزی در کارخانه لنج‌سازی بوشهر
آتش‌سوزی در کارخانه لنج‌سازی بوشهر Copyright عکس از ایسنا
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چند مورد انفجار یا آتش‌سوزی طی هفته‌های گذشته در نقاط مختلف ایران گزارش شده است. انفجار در مجتمع غنی‌سازی نطنز یکی از این حوادث بود.

آگهی

مقامات محلی در استان بوشهر از اطفای حریق «گسترده» در کارخانه لنج سازی تنگک سخن می‌گویند.

به گزارش رسانه های ایران، آتش سوزی ظهر روز چهارشنبه ۲۵ تیر در یک کارگاه لنج سازی در محله تنگک اول بوشهر آغاز شد. در جریان حریق این کارگاه لنج سازی که لنج‌های فایبرگلاس تولید می‌کند به کسی آسیبی نرسیده است.

جهانگیر دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفته است که آتش سوزی در نهایت ساعت ۱۸ اطفاء شد و لکه‌گیری و خنک‌سازی محل آتش‌سوزی در حال انجام است. به گفته وی هفت لنج در این حادثه خسارت دیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود که علت وقوع آتش سوزی مشخص نیست و در نهایت پس از بررسی اعلام خواهد شد.

آتش‌سوزی در لامرد فارس

از سوی دیگر کارخانه آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس نیز روز سه شنبه آتش گرفت. بنا به گزارش‌ها حریق در واحد آندسازی این کارخانه روی داده بود که پس از دو ساعت مهار شد. در این حادثه به کارگران کارخانه آلومینیوم جنوب آسیبی نرسید.

در هفته‌های گذشته چند مورد انفجار یا آتش سوزی در نقاط مختلف ایران گزارش شده است. انفجار در مجتمع غنی‌سازی نطنز یکی از این حوادث بود. در برخی از گمانه‌زنی‌ها از احتمال نقش‌آفرینی اسرائیل در این حوادث سخن گفته شده است.

دولت ایران از «خسارت‌های مالی قابل توجه» در جریان انفجار روز دوم ژوئیه (۱۲ تیر) در مجتمع غنی سازی نطنز سخن گفت. به گفته بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران مسئولان امنیتی از علت حادثه نطنز آگاهی دارند اما «بنا به ملاحظات امنیتی» فعلا قصد ندارند در این باره اطلاع رسانی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: علت حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز مشخص شد اما اعلام نمی‌شود

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

«صادرات نفت ایران در دوازده ماه گذشته به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسید»