برگزاری جشن‌های روز ملی فرانسه با تقدیر از قهرمانان مبارزه با کرونا

برگزاری جشن‌های روز ملی فرانسه با تقدیر از قهرمانان مبارزه با کرونا
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مراسم روز ملی فرانسه با تقدیر از کسانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید-۱۹ در این کشور بودند همراه بود.

آگهی

 مراسم روز ملی فرانسه در تاریخ ۱۴ ژوئیه که امسال با شیوع بیماری کووید-۱۹ همراه شده است باعث شد تا این مراسم با سال‌های گذشته تفاوت داشته باشد.

برای مراسم امسال طراحی تازه‌ای انجام شد تا از کسانی که در مبارزه با ویروس کرونا نقش داشتند، به صورت ویژه تقدیر به عمل آید. رانندگان آمبولانس، پزشکان، پرستاران، پستچی‌ها همه در مراسم امسال مورد تقدیر قرار گرفتند.

این جشن به صورتی تاریخی برای گرامی‌داشت یورش به باستی و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. قلعه باستی، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.

در جشن امروز، جت‌های جنگنده در آسمان پرواز کردند و دودهای آبی، سفید و قرمز که نشانه پرچم فرانسه است، از خود در آسمان برجای گذاشتند. در عین حال این مراسم محدودیت‌هایی هم برای شهروندان عادی داشت. آنها نتوانستند در ردیف اول از کسانی که در مبارزه با ویروس کرونا نقش پررنگی داشتند تقدیر کنند و به آنها ادای احترام نمایند.

همچنین مراسم آتش بازی در برج ایفل هم امسال از طریق تلویزیون قابل مشاهده خواهد بود چرا که مسئولان شهر پاریس مرکز شهر را تعطیل کردند و با برقراری محدودیت‌های رفت و آمد امکان تجمع مردم در نزدیکی برج ایفل مهیا نشد.

مراسم یادبود امسال، هشت دهه پس از فراخوان عمومی و ملی رئيس جمهوری پیشین فرانسه، شارل دوگل برای مقاومت در مقابل نیروهای آلمان نازی در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم برگزار می‌شود.

مراسم امسال همچنین با توجه به نکات بهداشتی برگزار شد. به طوری که حتی در زمان رژه اعضای ارتش فاصله گذازس اجتماعی رعایت شد و امانوئل ماکرون و همراهانش نیز هر یک به اندازه یک متر با یکدیگر فاصله داشتند. همچنین در طول مراسم رژه هیچ تماسی میان افراد و دست زدنی رخ نداد تا همچنان مسائل بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا حتی در روز جشن ملی فرانسوی‌ها در اولویت قرار گیرد. 

ویروس کرونا تا کنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را در سراسر فرانسه گرفته و ۱۷۲ هزار و ۳۷۷ نفر را نیز به خود آلوده کرده است.

 مراسم جشن ملی در حالی در قلب پاریس برگزار شد که تظاهرات‌های پراکنده‌ای در پایتخت فرانسه در اعتراض به موضوعات مختلفی چون کمبود ماسک و وسایل بهداشتی برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ برگزار شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاستکس برای ۲ سال پایانی دوره ماکرون از مجلس ملی فرانسه رای اعتماد گرفت

جشن ملی فرانسه؛ فتح زندان باستیل پاریس ۲۲۷ ساله شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان