کارلوس گون: جزئیات فرارم را نمی‌گویم اما به کسانی که پای من ایستادند کمک می‌کنم

کارلوس گون، مدیر عامل پیشین شرکت «رنو-نیسان»
کارلوس گون، مدیر عامل پیشین شرکت «رنو-نیسان» Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیرعامل پیشین شرکت «رنو-نیسان» تاکید کرد که سخن گفتن از جزئیات فرارش از ژاپن، برای افرادی که به او کمک کرده‌اند خطرساز خواهد بود. او اعلام کرد به هر کسی که از او حمایت کرده است کمک خواهد کرد.

آگهی

کارلوس گون، مدیرعامل پیشین شرکت خودروسازی «رنو-نیسان» می‌گوید به هر کسی که از او حمایت کرده است کمک خواهد کرد.

با این وجود او در مصاحبه‌ای که روز شنبه از شبکه العربیه پخش شد از اظهارنظر در مورد پروندۀ افرادی که متهم به کمک به او برای فرار از ژاپن به لبنان هستند خودداری کرد. 

کارلوس گون که اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به اتهام فساد مالی در ژاپن بازداشت شد، اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته از بازداشت خانگی خود در ژاپن گریخت و به لبنان رفت.

مدیرعامل پیشین «رنو-نیسان» به فرار مالیاتی و بهره برداری از منابع مالی شرکت برای منافع شخصی خود متهم شده بود. او این اتهامات را رد کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مصاحبۀ آقای گون در حالی انجام شده که ژاپن خواستار استرداد مایکل تیلور، کهنه سرباز ارتش آمریکا و پسرش به اتهام کمک به فرار کارلوس گون شده است. پیتر تیلور به همراه پدرش ماه مه (اردیبهشت خرداد) سال جاری در ایالات متحده بازداشت شدند.

کارلوس گون در جریان مصاحبه با شبکه العربیه از پاسخگویی در مورد کمک به مایکل تیلور و پسرش طفره رفت. او همچنین حاضر به توضیح درباره جزئیات فرارش از ژاپن نشد. مدیر عامل پیشین شرکت «رنو-نیسان» تاکید کرد که سخن گفتن از جزئیات فرارش از ژاپن، برای افرادی که به او کمک کرده‌اند خطرساز خواهد بود.

دادگاهی در آمریکا روز جمعه با صدور قرار وثیقه برای مایکل تیلور و پسرش مخالفت کرد. قاضی دادگاه دلیل مخالفت خود با آزادی این پدر و پسر را احتمال فرار آنها بیان کرد.

یکی از مقامات اجراییِ یک شرکت هواپیماهای خصوصی در ترکیه به همراه چهار خلبان و دو مهماندار هواپیما، ماه جاری میلادی به اتهام کمک به فرار کارلوس گون در دادگاه حضور یافتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکومیت زندان برای مدیر و دو خلبانی که کارلوس غصن را از ژاپن فراری دادند

کارلوس گون در لبنان: دیگر گروگان دستگاه قضایی ژاپن نیستم

استعفای مدیرعامل رنو؛ جانشین کارلوس گون انتخاب شد