تراکنش‌های مالی اپستین؛ ایالت نیویورک «دویچه بانک» را جریمه کرد

جفری اپستین
جفری اپستین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جسد جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی که متهم به سوءاستفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی بود تابستان سال گذشته در زندان نیویورک کشف شد.

آگهی

اداره ناظر بر فعالیت های مالی در ایالت نیویورک آمریکا روز سه شنبه بانک آلمانی «دویچه بانک» را به علت عدم توجه کافی به روابطش با جفری اپستین ۱۵۰ میلیون دلار جریمه کرد.

جسد جفری اپستین که متهم به سوءاستفاده جنسی از دختران زیر سن قانونی بود تابستان سال گذشته در زندان نیویورک کشف شد. علت مرگ این میلیاردر آمریکایی خودکشی اعلام شد. به گفته اداره امور مالی ایالت نیویورک، «دویچه بانک» صدها تراکنش مالی جفری اپستین را که با جا به جایی میلیون ها دلار همراه بوده است تائید کرده بود. این نهاد ایالت نیویورک تاکید کرده است که «دویچه بانک» در مواجهه با جفری اپستین به عنوان مشتری خود باید شهرت او در زمینه اذیت و آزارهای جنسی را در نظر می گرفت.

لیندا لیسوال، از مقامات اداره امور مالی ایالت نیویورک درباره جریمه «دویچه بانک» گفت: «بانک ها وقتی صحبت جلوگیری از ارتکاب جرم با استفاده از نظام مالی پیش می آید در خط مقدم هستند. پیگیری فعالیت های مشتریان براساس نوع تهدیدی که یک مشتری خاص می تواند ایجاد کند امری حیاتی محسوب می شود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود که عدم پیشگیری از مبادلات مالی «مشکوک» جفری اپستین با توجه به سابقه او «غیرقابل بخشش» است. بنا به اعلام اداره امور مالی ایالت نیویورک، جفری اپستین با استفاده از خدماتی که «دویچه بانک» ارائه می داده برای همدستان خود پول ارسال می کرده است. به گفته اداره امور مالی نیویورک ارسال پول برای مدل‌های اهل روسیه از جمله مبادلات مالی «مشکوکی» بوده که باید توجه «دویچه بانک» را به خود جلب می کرده است.

سخنگوی «دویچه بانک» در واکنش به تصمیم نهاد ناظر بر فعالیت های مالی در ایالت نیویورک «ضعف» ساز و کارهای این بانک را پذیرفت. وی همچنین از پذیرش جفری اپستین به عنوان مشتری «دویچه بانک» در سال ۲۰۱۳ میلادی ابراز تاسف کرد.

اداره امور مالی ایالت نیویورک از ارتباط «دویچه بانک» با بانک های خارجی مظنون به پولشویی به عنوان دلیل دیگر جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری این بانک آلمانی یاد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهزاده اندرو: هرگز هیچ جرم جنسی از جفری اپستاین ندیدم

نتایج بررسی‌های پزشکی قانونی نیویورک: جفری اپستاین خودکشی کرده است

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟