اسرائیل می گوید «لزوما» در پشت هر حادثه‌ای در سایت‌های هسته‌ای ایران نیست

Abir Sultan
Abir Sultan Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل در جریان مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی کشورش در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل با «انفجار مرموزی» که در سایت‌های هسته‌ای ایران روی می‌دهد ارتباطی دارد، گفت: «اینطور نیست که هر حادثه‌ای که در ایران روی می‌دهد لزوما ارتباطی با ما داشته باشد.»

آگهی

وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور «لزوما» در پشت هر حادثۀ مرموزی که در ایران روی می‌دهد نیست.

این اظهارنظر پس از انتشار اخبار وقوع انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز بیان شد؛ انفجاری که برخی از مقامات ایرانی احتمال دادند حاصل یک حملۀ سایبری باشد.

اسرائیل که گفته می‌شود در حال حاضر تنها قدرت هسته‌ای منطقه است، بارها اعلام کرده که هرگز به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل در جریان مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی کشورش در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل با «انفجار مرموزی» که در سایت‌های هسته‌ای ایران روی می‌دهد ارتباطی دارد، گفت: «اینطور نیست که هر حادثه‌ای که در ایران روی می‌دهد لزوما ارتباطی با ما داشته باشد... همه این سیستم‌ها پیچیده هستند و از محدودیت‌های ایمنی بسیار بالایی نیز برخوردارند. البته من مطمئن نیستم که آنها همیشه بدانند که چگونه از انها محافظت کنند.»

پیش از این سه مقام ایرانی که هویتشان فاش نشده است در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بودند که منشا انفجار در سایت نطنز حملات سایبری بوده است. دو نفر از آنها نیز اگرچه در این باره مدرکی ارائه نکردند اما معتقد بودند که احتمالا اسرائیل در پشت این حادثه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمس‌الواعظین به یورونیوز: درگیری نظامی ایران و اسرائیل به سود صلح بود

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد