بحران کرونا؛ تولید ایرباس ۴۰ درصد بیش از پیش‌بینی اولیه کاهش می‌یابد

Airbus
Airbus Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که شرکت هواپیماسازی ایرباس در ماه آوریل از کاهش ۳۰ درصدی تولید خود خبر داده بود، مدیرعامل این شرکت در تازه‌ترین اظهارنظر خود پیش‌بینی کرد که تولید هواپیماهای تجاری و مسافربری ایرباس در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از پیش‌بینی گذشته کاهش یابد.

آگهی

در حالی که شرکت هواپیماسازی ایرباس در ماه آوریل از کاهش ۳۰ درصدی تولید خود خبر داده بود، مدیرعامل این شرکت در تازه‌ترین اظهارنظر خود پیش‌بینی کرد که تولید هواپیماهای تجاری و مسافربری ایرباس در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از پیش‌بینی گذشته کاهش می‌یابد.

«گیوم فوری»، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس، در گفتگوی روز دوشنبه خود با روزنامه دی‌ولت چاپ آلمان اعلام کرد که برآورد تازه این شرکت برای دو سال پیشِ‌ رو نشان می‌دهد که تولید و تحویل هواپیماهای جدید ایرباس ۴۰ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ اولیه خواهد کرد.

این در حالی است که در پیش‌بینی آوریل گذشته برآورد شده بود که تولید هواپیماهای مسافربری خانواده اِی۳۲۰ (A320) ایرباس، ماهانه به طور متوسط ۴۰ فروند پایین بیاید.

به گفته آقای فوری، نتایج گزارش تحقیق‌های بازار و رایزنی با مشتریان شرکت ایرباس نشان می‌دهد که بازگشت تولید و فروش این شرکت به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به طول بینجامد.

مدیرعامل ایرباس همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضا برای هواپیماهای پهن پیکر طی ۵ سال آینده همچنان پایین باشد ولی در مقابل تقاضا برای هواپیماهای مسافربری «تک راهرو» همچون تولیدهای سری اِی۳۲۰(A320) از سال ۲۰۲۲ سیر صعودی به خود بگیرد.

او بار دیگر تاکید کرد که برنامه تعدیل نیروی کار شرکت ایرباس که بر پایه حفظ حداکثری کارکنان در حال تدوین است، تا پایان ژوئیه اعلام خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تست خانه به خانه کرونا در بمبئی

بیکاری ۳۹۷ هزار اروپایی به دلیل کرونا؛ شرکت‌های صاحب‌نام چند نفر را اخراج می‌کنند؟

بحران در حمل و نقل هوایی؛ بوئینگ ۱۶ هزار نفر را اخراج می‌کند