هشدار مدیر عامل ایرباس: پول نداریم، اخراج می‌کنیم

گیوم فوری، مدیر عامل ایرباس
گیوم فوری، مدیر عامل ایرباس Copyright آسوشیترپرس
Copyright آسوشیترپرس
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت‌های هوایی جهان که به دلیل شیوع کرونا از ابتدای ماه مارس رفته رفته پروازهای خود را لغو کردند، اکنون برای زنده ماندن دست و پا می‌زنند و بنابراین سفارش هواپیما را نیز متوقف کرده‌اند.

آگهی

«گیوم فوری»، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس در نامه‌ای که به کارکنانش فرستاد هشدار داد که این شرکت «با شتاب بی‌سابقه‌ای در حال از دست دادن پول» است.

آقای فوری در نامه به کارکنان گفته است که مجبور به کاهش شدید نیرو بوده و هشدار داد که بقای شرکت ایرباس بدون اقدام سریع، در معرض خطر است. شمار کارکنان ایرباس در فرانسه، بریتانیا و چند کشور دیگر به ۱۳۵ هزار نفر می‌رسد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت ایرباس در ماه جاری میلادی اعلام کرد که تولید هواپیماهای خود را به یک سوم کاهش می‌دهد. با این حال به دلیل ادامه تعطیلی صنعت حمل و نقل هوایی در جهان به دلیل بحران شیوع کرونا، انتظار می‌رود تولید این شرکت باز هم کمتر شده و حتی به میزان دو سوم کاهش یابد.

ایرباس این هفته در حال ارائه ارقام و نتایج مالی سه ماهه اول سال میلادی است؛ ارقامی که به شدت تحت‌الشعاع شیوع کووید ۱۹ در جهان قرار گرفته است. شرکت‌های هوایی جهان که به دلیل شیوع کرونا از ابتدای ماه مارس رفته رفته پروازهای خود را لغو کردند، اکنون برای زنده ماندن دست و پا می‌زنند و بنابراین سفارش هواپیما را نیز متوقف کرده‌اند.

آسوشیتدپرس
هواپیماهای ایرباس زمینگیر شده به دلیل شیوع کرونا در فرودگاهی در مالزیآسوشیتدپرس

ایرباس پیش از این با یاری گرفتن از کمک‌های دولتی فرانسه حدود ۳ هزار تن از کارکنان خود را به مرخصی اجباری فرستاده و اعلام کرده بود که تولید جت‌های باریک‌پیکر خود را به ۴۰ فروند در ماه کاهش می‌دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وداع ایرفرانس با بزرگ‌ترین هواپیمای تجاری تاریخ

ایرباس به علت فساد و رشوه ۳.۶ میلیارد یورو جریمه می‌دهد

ایرباس ۵۰ ساله شد