سوخت‌رسانی به ونزوئلا؛ آمریکا ۵ ناخدای ایرانی را تحریم کرد

ساختمان وزارت خزانه‌داری آمریکا
ساختمان وزارت خزانه‌داری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علی خامنه‌ای، رهبر ایران پیش از این در پیامی از پرسنل نفتکش‌های اعزامی به ونزوئلا تشکر کرده بود.

آگهی

آمریکا روز چهارشنبه پنج ناخدای کشتی های ایران را به علت نقش آفرینی آنها در انتقال بنزین به ونزوئلا تحریم کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده همزمان با اعلام این تحریم ها بر حمایت واشنگتن از خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا تاکید کرد. به گفته وی کشتی های ایران یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه بنزین و دیگر فرآورده های سوختی به ونزوئلا منتقل کرده اند. مایک پمپئو همچنین به دریانوردان درباره نقش آفرینی در معامله با دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اموال این پنج ناخدای ایرانی توقیف خواهد شد. در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده از علی دانایی کنار سری، محسن گوهردهی، علیرضا رهنورد، رضا وزیری و حمیدرضا یحیی زاده به عنوان پنج ناخدای تحریم شده یاد شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
استقبال از یکی از نفتکش‌های ایران در ونزوئلاAP Photo

علی خامنه ای، رهبر ایران پیش از این در پیامی از پرسنل نفتکش های اعزامی به ونزوئلا تشکر کرده بود. در پیام رهبر ایران از «کار بزرگ» و «جهادی» پرسنل نفتکش هایی که به ونزوئلا فرآورده های نفتی رسانده بودند تقدیر شده بود.

ونزوئلا در هفته های گذشته با بحران کمبود سوخت روبرو شده و صف های طویلی در برابر جایگاه های سوخت رسانی این کشور شکل گرفته است.

خورخه آرئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به تحریم های واشنگتن علیه ناخداهای ایرانی گفت که این اقدام نشان می دهد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از همه ونزوئلایی ها «نفرت» دارد. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم تحریم پنج ناخدای کشورش را محکوم کرد.

آمریکا به همراه شماری از کشورهای غربی خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است. در مقابل روسیه، کوبا و ایران از جمله متحدان دولت نیکلاس مادورو به شمار می روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دعوای مجلس و ظریف در گفت‌وگو با رضا علیجانی و افشار سلیمانی

ترامپ دیدار با مادورو را بررسی می‌کند اما «فعلا» برنامه ملاقات با او را ندارد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی