ایران به ارسال محموله‌های بنزین به ونزوئلا ادامه می‌دهد

فورچون، یکی از پنج تانکر ایرانی که در ونزوئلا پهلو گرفت
فورچون، یکی از پنج تانکر ایرانی که در ونزوئلا پهلو گرفت Copyright  AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه اعلام کرد که با وجود انتقاد واشنگتن، ایران به ارسال محموله‌های سوخت به ونزوئلا ادامه خواهد داد.

آگهی

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه اعلام کرد که با وجود انتقاد واشنگتن، ایران به ارسال محموله‌های سوخت به ونزوئلا ادامه خواهد داد.

آقای موسوی با اشاره به این که هر دو کشور ایران و ونزوئلا تحت تحریم نفتی ایالات متحده قرار دارند، تاکید کرد که بر پایه وجود حق تجارت آزاد میان دو کشور، تهران همچنان آماده است که در صورت درخواست کاراکاس محموله‌های بیشتر سوخت را به این کشور ارسال کند.

تهران اخیرا در تقابل با تحریم‌های ایالات متحده علیه بخش انرژی دو کشور ایران و ونزوئلا، تلاش کرد تا با ارسال حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین توسط ۵ فروند نفت‌کش خود، کاراکاس را در مهار بحران کمبود سوخت یاری کند. اقدامی که نخست با تهدیدهای اقتصادی و آرایش نظامی نیروی دریایی آمریکا مواجه شد ولی در نهایت این نفت‌کش‌ها تحت اسکورت هوایی و دریایی ارتش ونزوئلا در بنادر این کشور پهلو گرفتند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه و با اذعان به وجود بحران بنزین در کشورش تصریح کرد که کاراکاس در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا قرار دارد و مدعی شد که ایالات متحده هر شرکتی را که قطره‌ای بنزین به این کشور بفروشد، سخت مجازات می‌کند.

آقای مادورو در نطق خود، مردم این کشور «هموطنان عزیزم» خطاب کرد و از آنها خواست تا با پذیرش تصمیم دولت برای دو برابر کردن قیمت بنزین، کشور را در ادامه به تعبیر او «جنگ وحشیانه» با آمریکا و مقابله با تحریم نفتی آن یاری کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاراکاس به واشنگتن در خصوص «اقدام تحریک‌آمیز» در کارائیب هشدار داد

حمله سایبری چیست؟

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند