ویدیوی چت سکسی نامزد شهرداری پاریس؛ ماکرون چگونه دست بَرنده را باخت؟

ویدیوی چت سکسی نامزد شهرداری پاریس؛ ماکرون چگونه دست بَرنده را باخت؟
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنژامن گریوو ۴۲ ساله، نامزد معتمد ماکرون که در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی داشت، اکنون به عامل شکست او در انتخابات محلی بدل شده است.

آگهی

در ماه فوریه گذشته زمانی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حال تماشای یخچال‌های طبیعی کوهستان آلپ بود یکی از دستیارانش ویدئویی را به او نشان داد که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده بود؛ ویدیویی از چت سکسی نامزد هم‌حزبی او برای شهرداری پاریس یعنی بنژامن گریوو.

به این ترتیب حدود یک ماه پیش از برگزاری دور اول انتخابات شهرداری‌های فرانسه، کارزار انتخاباتی بنژامن گریوو، نامزد مورد حمایت ماکرون برای پاریس به مشکل برخورد . ماکرون مجبور شد یکی از این دو گزینه را انتخاب کند: نگه‌ داشتن یک متحد وفادار و اعتمادپذیر یا اخراج او. آن گونه که یکی از نزدیکان ماکرون گفته، رئیس جمهوری از مشاورانش خواسته بود تا تمام قد از متحد او دفاع کنند و انتخاب میان ماندن و رفتن را به خود بنژامن گریوو سپرد که هم‌حزبی او و زمانی سخنگوی دولتش بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دور اول انتخابات شوراهای شهر فرانسه در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۹۸) برگزار شد، اما به دلیل آغاز قرنطینه کرونا دو روز بعد از آن، دور دوم آن به تعویق افتاد. اکنون با لغو قرنطینه، قرار است دور دوم این انتخابات همین یکشنبه ۲۸ ژوئن (۸ تیر) برگزار شود.

مشاوران، وزیران و نزدیکان ماکرون از حزب متبوع او یعنی «جمهوری به‌پیش» همواره در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که رئیس جمهوری فرانسه به دلیل محاسبات اشتباه روی افراد هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود. او رهبری است که معمولا به میزان وفاداری افراد بیشتر از صلاحیت آنها اهمیت می‌دهد.

ماکرون امیدوار بود كه با پیروزی در انتخابات محلی، شرایط یک بُرد دیگر برای حزب جوان حاکم خود را فراهم کرده و از آن برگ برنده برای پیروزی مجدد خودش در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری بهره ببرد. در این میان کسب منسب شهرداری پاریس که برای مدتی طولانی در اختیار چپ‌گرایان بود، برای او اهمیتی حیاتی داشت.

ماکرون در انتخابات ۲۰۱۷ در پاریس رأی چشمگیری به دست آورد. حزب میانه رو حاکم در انتخابات سال گذشته پارلمان اروپا نیز نتایجی پذیرفتنی به دست آورد، به طوری که از هر سه رأی‌دهنده پاریسی یک نفر به حزب متبوع ماکرون رأی دادند. از سوی دیگر آن هیدالگو، شهردار سوسیالیست فعلی پاریس از یک سال پیش از اعلام نامزدی گریوو در سراشیبی سقوط افتاده و به دلیل ناتوانی در حل مشکل ترافیک پاریس محبوبیت خود را به میزان زیادی از دست داده بود. نتایج نظرسنجی‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که نامزدی از حزب حاکم به راحتی می‌تواند شهرداری پاریس را به چنگ آورد.

اکنون سه روز مانده به دور دوم انتخابات سراسری شهرداری‌ها، ان‌یس بوزن، وزیر بهداشت سابق و نامزد شهرداری پاریس از حزب حاکم در نظرسنجی‌ها بسیار پایین‌تر از ان هیدالگو قرار دارد. او در دور اول انتخابات ان هیدالگو با نزدیک به سی درصد آرا در صدر منتخبان پاریس قرار گرفت. پس از او رشیده داتی، نازمرد حزب دست راستی جمهوری‌خواهان و در جایگاه سوم، ان‌یس بوزن، نامزد نزدیک به ماکرون قرار گرفتند.

یکی از نمایندگان مجلس فرانسه عضو حزب «جمهوری به پیش» درباره اشتباه محاسباتی این حزب گفته است: «ما طلا در دستان خود داشتیم و آن را تبدیل به سرب کردیم.»

بنژامن گریوو ۴۲ ساله، نامزد معتمد ماکرون که در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی داشت، اکنون به عامل شکست او در انتخابات محلی بدل شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

ویدیوی چت سکسی گریوو را یک هنرمند روسی‌تبار در فرانسه به نام پیوتر پاولنسکی منتشر کرد. این مرد ۳۵ ساله که از سال ۲۰۱۷ تاکنون به عنوان پناهنده سیاسی در فرانسه اقامت دارد، با واسطه کردن دوست دخترش، بنژامن گریوو را فریب داده و سپس تصاویر چت سکسی گریوو با دوست دختر خودش را در اینترنت منتشر کرده بود.

مطمئناً محبوبیت خود ماکرون در طول چندین ماه اعتراض ضد دولتی موسوم به جنبش «جلیقه زردها» در اوایل سال ۲۰۱۹ کاهش یافته بود. در زمستان گذشته نیز در طی چند هفته تظاهرات علیه اصلاحات دولتی در قانون بازنشستگی و اعتصاب قطارها و سامانه‌های حمل و نقل سبب افت هر چه بیشتر محبوبیت ماکرون شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نظرسنجی اروپایی؛ زنان فرانسوی ناراضی تر از همیشه در روابط جنسی

جنجال‌ ویدئو‌ی جنسی نامزد حزب‌ ماکرون؛ هنرمند روس و دوست ‌دخترش بازداشت شدند

منتشرکننده ویدئوی سکس سیاستمدار فرانسوی: افشاگری‌های بیشتر در راه است