فاکس نیوز: آمریکایی‌ها در فهرست سیاه سفر به اروپا قرار می‌گیرند

	Tampa, FLORIDA, UNITED STATES,Passengers wearing personal protective face masks walk past the Southwest Airlines ticket counter
Tampa, FLORIDA, UNITED STATES,Passengers wearing personal protective face masks walk past the Southwest Airlines ticket counter Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فاکس نیوز اعلام کرد که مطابق اطلاعات کسب شده توسط این شبکه خبری، شهروندان آمریکایی به دلیل ادامه شیوع شتایان ویروس کرونا در این کشور، در مرحله نخست بازگشایی مرزهای اتحادیه اروپا مجاز به سفر به کشورهای عضو این اتحادیه نخواهند بود.

آگهی

فاکس نیوز اعلام کرد که مطابق اطلاعات کسب شده توسط این شبکه خبری، شهروندان آمریکایی به دلیل ادامه شیوع شتابان ویروس کرونا در این کشور، در مرحله نخست بازگشایی مرزهای اتحادیه اروپا مجاز به سفر به کشورهای عضو این اتحادیه نخواهند بود.

بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در حال تهیه فهرستی هستند که بر پایه نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا در کشورها به شهروندان آن اجازه خواهد داد تا از ابتدای ژوئیه آزادانه به کشورهای عضو این اتحادیه سفر کنند.

در همین حال، یک دیپلمات اروپایی به شبکه خبری فاکس نیوز گفته که این فهرست بر اساس بررسی سه شاخص، تعداد و نرخ ابتلای روزانه به بیماری کووید-۱۹در کشورها، شانس انتقال ویروس از فرد بیماری که وارد اتحادیه اروپا شده و امکان سفر کم خطر شهروندان اتحادیه اروپا به آن کشور نهایی خواهد شد.

او افزوده است، بر پایه این شاخص‌ها صدور اجازه ورود به شهروندان آمریکا بسیار دشوار خواهد بود ولی این به معنای ممنوعیت ورود طولانی مدت آنها نیست و به زودی و در مرحله بعد حتما اجازه سفر آنها صادر خواهد شد.

این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرده که ممنوعیت احتمالی سفر شهروندان آمریکایی به اتحادیه اروپا واکنشی سیاسی به دستور ماه مارس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ممانعت از سفر اتباع اروپایی به ایالات متحده نیست.

سالانه میلیون‌ها آمریکایی در فصل تابستان به اروپا سفر می‌کنند و هنوز برآورد دقیقی از تاثیر اقتصادی تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا در قرار دادن نام آمریکا در فهرست سیاه سفر وجود ندارد.

مطابق تازه‌ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز از روند شیوع ویروس کرونا در جهان نشان می‌دهد که در مقابل ثبت ابتلای روزانه ۲۷ هزارنفری در آمریکا به بیماری کووید-۱۹، شیوع این ویروس در اتحادیه اروپا که جمعیت آن ۳۵ درصد بالاتر از آمریکاست، روزانه حدود ۴ هزار مورد است.

فهرست نهایی کشورهای دارای وضعیت سفید هفته آینده از سوی اتحادیه اروپا اعلام خواهد شد و این فهرست هر دو هفته یکبار و بر پایه شواهد جدید شیوع ویروس کرونا به روز خواهد شد. مقام‌های اتحادیه اروپا به کشورهای عضو هشدار داده‌اند که در صورت عدم توجه به این فهرست، مرزهای داخلی اتحادیه به روی کشور خاطی بسته خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان محدودیت‌های سفر به ۱۶۰ کشور جهان را تا پایان تابستان تمدید کرد

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

نماد دریاها، تایتانیک قرن بیست و یکم سفر خود را آغاز کرد