جزئیات طرح اتحادیه اروپا برای بازگشایی مرزها و از سرگیری صدور ویزا اعلام شد

کنترل گذرنامه در اتحادیه اروپا
کنترل گذرنامه در اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در طرح اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته شده است که محدودیت سفر برای کشورهایی که از نظر شیوع ویروس جدید کرونا در وضعیتی بدتر از این اتحادیه هستند تمدید شود.

آگهی

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه جزئیات طرح رفع تدریجی ممنوعیت سفرهای غیرضروری به کشورهای عضو را اعلام کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفته بود که این اتحادیه در نظر دارد از روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) محدودیت های اعمال شده برای سفرهای غیرضروری به کشورهای عضو را به تدریج لغو کند.

در طرح کمیسیون اروپا پیش بینی شده است که دانشجویان خارجی، اتباع خارجی ساکن کشورهای عضو این اتحادیه و شاغلانی که مهارت زیادی دارند از روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) از محدودیت های اعمال شده برای سفر به اتحادیه اروپا مستثنی خواهند شد. اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا از ماه مارس (اسفند/فروردین) به تدریج محدودیت هایی را برای سفر به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، ایسلند،‌ لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشت.

کمیسیون اروپا اکنون اما به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرده است که از ابتدای ماه ژوئیه این محدودیت ها را به تدریج لغو کنند. مقامات اتحادیه اروپا با این تصمیم در نظر دارند تا به احیای اقتصاد کشورهای عضو که از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» آسیب دیده اند کمک کنند. از سرگیری سفرها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان با تعطیلات تابستانی می تواند به سود بخش گردشگری باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
کنترل گذرنامه در اتحادیه اروپاAP Photo

با این حال الوا جوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا هشدار داده است که کشورهای عضو با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا باید همچنان رویکردی محتاطانه داشته باشند. او تاکید کرده است که محدودیت سفر باید تنها از مبداء کشورهایی که از نظر شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» شرایطی مشابه کشورهای اتحادیه اروپا دارند برداشته شود.

در طرح اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته شده است که محدودیت سفر برای کشورهایی که از نظر شیوع ویروس جدید کرونا در وضعیتی بدتر از این اتحادیه هستند تمدید شود.

کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه خواسته است تا در مورد اینکه چه کسانی و از چه کشورهایی اجازه ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهند داشت تصمیمی هماهنگ اتخاذ کنند. تصمیم مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنجا که ویزای شنگن به مسافران اجازه می دهد که بدون کنترل مرزی در ۲۶ کشور اروپایی رفت و آمد کنند اهمیت خواهد داشت.

در طرحی که اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرده تاکید شده است که در مقطع فعلی رفع کامل محدودیت های اعمال شده برای سفر به کشورهای عضو توصیه نمی شود. کمیسیون اروپا همچنین با صدور دستورالعملی از کشورهای عضو خواسته است که روند صدور روادید برای متقاضیان سفر را با رفع محدودیت های اعمال شده هماهنگ کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به روی ۵۰ کشور بازخواهد شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد