مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به روی ۵۰ کشور بازخواهد شد

بازگشایی مرزهای اروپایی
بازگشایی مرزهای اروپایی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی هستند که طبق آن مرزهای حوزه شنگن به روی ۵۰ کشور غیرعضو اتحادیه اروپا بار دیگر باز خواهد شد.

آگهی

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی هستند که طبق آن مرزهای حوزه شنگن به روی ۵۰ کشور غیرعضو اتحادیه اروپا بار دیگر باز خواهد شد.

ؤان بتیست لوموین، دستیار وزیر خارجه فرانسه، با اعلام این مطلب گفته است لیست جدید تقریبا اواسط هفته آینده نهایی خواهد شد و از ابتدای ماه ژوئیه می تواند به مرحله اجرا درآید.

وی در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس ۲ گفت: «ایده این است که شاید یک فهرست از ۵۰ کشوری که همه گیری را کنترل کرده اند دربیاوریم به نحوی که سلامت شهروندان فرانسوی و اروپایی را به خاطر نیاندازیم.»

لیست جدید بر اساس شاخصی با عنوان تعداد موارد جدید ثبت شده بیماری در هر ۱۰۰ هزار نفر تنظیم می شود و هر دو هفته یک بار به روز خواهد شد. آقای لوموین به نام کشورهای بزرگی چون کانادا یا آمریکا اشاره نکرد، اما در خصوص کشورهای آمریکای لاتین همچون برزیل گفت که باید آن‌ها فعلا صبر کنند.

اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا از ۱۷ ماه مارس (۲۷ اسفند) به تدریج محدودیت هایی را برای سفر به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، ایسلند،‌ لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشت.

با این حال و با فروکش کردن همه گیری در شماری از کشورها، کمیسیون اروپا به اعضای اتحادیه اروپا توصیه کرد از ابتدای ماه ژوئیه این محدودیت‌ها را به تدریج لغو کنند. 

از سرگیری سفرها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان با تعطیلات تابستانی می تواند به سود بخش گردشگری باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جزئیات طرح اتحادیه اروپا برای بازگشایی مرزها و از سرگیری صدور ویزا اعلام شد

کمیسیون اروپا: مرزهای داخلی را تا پایان ژوئن بازکنید

«حمله ایران به اسرائيل بر فعالیت ناوگان اتحادیه اروپا در دریای سرخ بی‌اثر بوده است»