با شکایت نیروی انتظامی ترانه علیدوستی به پنج ماه حبس تعلیقی محکوم شد

 با شکایت نیروی انتظامی ترانه علیدوستی به پنج ماه حبس تعلیقی محکوم شد
Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شکایت نیروی انتظامی از ترانه علیدوستی به بازنشر ویدویی از سوی وی در شبکه‌های اجتماعی در اوایل سال ۱۳۹۷ مربوط می‌شود که در آن نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد با تعدادی از دختران در یکی از پارک‌های تهران به تصویر کشیده شده بود.

آگهی

ترانه علیدوستی، بازیگر سینمای ایران که پس از سریال پرماجرای شهرزاد به ندرت در آثار سینمایی و نمایش خانگی ظاهر شده بر اساس یک حکم قضایی به پنج ماه حبس تعزیری با ۲ سال تعلیق محکوم شد.

دلیل صدور این حکم که برخی از سینماگران و نیز وکیل این بازیگر مطرح سینما آنرا تایید کرده‌اند «توهین به نیروی انتظامی» عنوان شده است.

کاوه راد، وکیل ترانه علیدوستی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن تایید دریافت ابلاغ حکم موکلش اعلام کرده که وی سال گذشته با شکایت نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف اصفهان به اتهام اقدام علیه نظام، افترا و توهین به ماموران در حین انجام وظیفه به دادسرا احضار شده بود.

به گفته این وکیل دادگستری، اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام، افترا و نشر اکاذیب بر ضد ترانه علیدوستی پس از استماع دفاعیات وی در دادسرای رسانه و دادگاه انقلاب مورد تایید قرار نگرفت اما پرونده وی به اتهام توهین به ماموران نیروی انتظامی و گشت ارشاد به دادگاه کیفری ۲ ارسال شد.

بر اساس حکمی که ابلاغیه آن بدست وکیل خانم علیدوستی رسیده، وی از سوی دادگاه کیفری۲ استان تهران به پنج ماه حبس تعلیقی محکوم شده که اجرای آن به مدت دو سال به حال تعلیق در می‌آید.

ایرنا
ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در سکانسی از فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادیایرنا

به گفته برخی از رسانه‌‌ها شکایت نیروی انتظامی از ترانه علیدوستی به بازنشر ویدویی از سوی وی در شبکه‌های اجتماعی در اوایل سال ۹۷ مربوط می‌شود که در آن نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد با تعدادی از دختران در یکی از پارک‌های تهران به تصویر کشیده شده بود.

خانم علیدوستی ضمن بازنشر این ویدیو در توییتی که سپس از حساب کاربری وی حذف شد به عباراتی تند به شدت از نحوه برخورد ماموران گشت ارشاد با زنان انتقاد کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران به ۶ ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد

ترانه علیدوستی: گذرنامه‌ام دست وزارت اطلاعات است؛ «نبود هم نمی‌رفتم»

ترانه علیدوستی: از صبح که بیدار می‌شویم تا شب مشغول مبارزه‌ایم