ساز و رقص در پاریس به مناسبت جشن سالانه موسیقی

پاریس/فرانسه
پاریس/فرانسه Copyright  Cyril Fourneris/Euronews
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از شهروندان پاریس روز ۲۱ ژوئن (۱ تیر) در کافه ها و خیابان‌ها حاضر شدند تا در «جشن موسیقی»، که همه ساله همزمان با آغاز فصل تابستان برگزار می شود، شرکت کنند.

آگهی

بسیاری از شهروندان پاریس روز ۲۱ ژوئن (۱ تیر) در کافه ها و خیابان‌ها حاضر شدند تا در «جشن موسیقی»، که همه ساله همزمان با آغاز فصل تابستان برگزار می شود، شرکت کنند.

در سال‌های گذشته کنسرت‌های بداهه خیابانی بخشی جدایی ناپذیر از جشن موسیقی به شمار می رفت، اما امسال این کنسرت‌های خیابانی به خاطر شیوع ویروس کرونا به طور رسمی ممنوع اعلام شده بود. هر چند این ممنوعیت باعث نشد تا کنسرت های کوچک خیابانی در کوچه پس کوچه های شهر شکل نگیرد.

دولت به کافی شاپ‌ها و بارها نیز اجازه داده بود که در صورت رعایت نکات بهداشتی می توانند جشن‌ها و کنسرت‌های مرتبط با این روز را برگزار کنند. با این حال شماری از پزشکان و کارکنان بیمارستان‌های فرانسه از عدم رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات «جشن موسیقی» انتقاد کرده اند.

میکائیل، که دی جی در یکی از بارهای پاریس است، می گوید: «ما به دیوارها علائم هشدار چسباندیم، مراسم را جمع و جورتر برگزار کردیم ولی نمی توانیم همه چیز را کنترل کنیم.»

فرانک ریستر، وزیر فرهنگ فرانسه، که در یکی از کنسرت‌های جشن موسیقی شرکت یافته بود گفت خوشحال است که پس از دو ماه قرنطینه به خاطر ویروس، جشن موسیقی را می بیند. با این حال وی اضافه کرد که مهم است همچنان به مقررات بهداشتی احترام گذاشته شود.

هر چند شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در فرانسه نسبت به ماه‌های مارس و آوریل (اسفند/فروردین/اردیبهشت) کاهش یافته است اما در روزهای گذشته برخی شاخص‌های همه گیری در برخی مناطق بار دیگر از افزایش شیوع ویروس جدید کرونا حمایت دارد.

با برداشته شدن تدریجی محدودیت‌ها در فرانسه، دسترسی عمومی به مکان‌های فرهنگی در این کشور نیز رفته رفته آزاد می شود.

قرار است از امروز دوشنبه تئاترها و سینماها بازگشایی شوند. موزه مشهور لوور نیز از ماه ژوئیه به روی علاقه مندان باز خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقتی کرونا هم رقصندگان هارلم را متوقف نکرد

کاباره مولن‌ روژ ۱۳۰ ساله شد

اپرای باستیل پاریس ۳۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد