امید به پایان رکود در تابستان؛ رشد فراتر از انتظار شاخص اطمینان سرمایه‌گذاران آلمانی

Assembly work is underway to install a new large press at the expanded press plant of Volkswagen Sachsen in Zwickau, Germany
Assembly work is underway to install a new large press at the expanded press plant of Volkswagen Sachsen in Zwickau, Germany Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موسسه تحقیقات اقتصادی زِد‌ای‌دبلیو (ZEW) روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص اطمینان از آینده در میان سرمایه‌گذاران آلمانی به بالاترین حد از سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون رسید.

آگهی

موسسه تحقیقات اقتصادی زِد‌ای‌دبلیو (ZEW) روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص اطمینان از آینده در میان سرمایه‌گذاران آلمانی به بالاترین حد از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون رسید.

بر پایه نتایج حاصل از نظرسنجی این موسسه، اکثر سرمایه‌گذاران آلمانی بر این باورند که با پایان اجرای سیاست قرنطینه در این کشور و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی، رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا طی تابستان پیشِ‌رو از میان خواهد رفت.

گزارش زِد‌ای‌دبلیو حاکیست که شاخص اطمینان از بهبود شرایط کسب و کار در ماه ژوئن با ۱۲.۴ واحد افزایش به ۶۳.۴ واحد رسیده که همتراز رکورد این شاخص در ماه مارس سال ۲۰۰۶ و پیش از وقوع بحران مالی سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ است.

پیش‌تر کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص در ماه ژوئن به ۶۰ واحد برسد. رشد دور از انتظار امید به آینده در میان سرمایه‌گذاران بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در شرایطی است که با وجود برآورد کاهش صادرات در صنایع خودرو‌سازی و رشد منفی خدمات مالی، انتظار می‌رود بخش‌های فناوری اطلاعاتی وارتباطات با رشد درآمد قابل توجهی مواجه شوند.

دولت آلمان تا کنون دو بسته نجات اقتصادی را برای پایان دادن به رکود اقتصادی این کشور به اجرا گذاشته است. پیشتر دولت آلمان برآورد کرده بود که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی به منفی ۶.۳ درصد می‌رسد که عمیق‌ترین رکود پس از پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان برای ریاست اتحادیه اروپا آماده می‌شود؛ رابطه با چین در مرکز توجه‌ها

کرونا خاطرات تلخ اقتصادی اتحاد دو آلمان را زنده کرد

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد