تحقیقات داروی ژاپنی برای درمان کرونا احتمالا تا تابستان ادامه پیدا می‌کند

داروی ژاپنی آویگان
داروی ژاپنی آویگان Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به‌نظر می‌رسد این تاخیر تا ماه ژوئیه یا حتی دیرتر به دلیل کمبود بیمار برای آزمایش‌های بالینی باشد.

آگهی

شرکت فوجی‌فیلم هولدینگز کورپ اعلام کرد که تحقیقات این شرکت ژاپنی روی داروی آویگان (فاویپیراویر) به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی درمان کووید-۱۹ ممکن است تا ماه ژوئیه (تیر-مرداد) ادامه یابد.

سخنگوی فوجی‌فیلم گفت: «این احتمال وجود دارد که آزمایش بالینی دارو تا ماه ژوئیه ادامه پیدا کند.»

طبق گزارش رویترز و به نقل از یک روزنامه اقتصادی ژاپنی، به‌نظر می‌رسد این تاخیر تا ماه ژوئیه یا حتی دیرتر به دلیل کمبود بیمار برای آزمایش‌های بالینی باشد.

دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در پایان ماه مه از تایید این دارو خودداری کرد که دلیل آن تکمیل آزمایش‌های بالینی در ماه جاری عنوان شد.

روزنامه ژاپنی نیهون کیزای به نقل از یک منبع ناشناس گفته بود که محققان تنها توانسته‌اند حدود ۷۰ درصد بیماران مورد نیاز برای آزمایش بالینی را پیدا کنند و از آنجا که برای رسیدن به نتیجه باید ۲۸ روز صبر کرد، روند آزمایش‌ها تا حداقل ماه ژوئیه ادامه پیدا می‌کند.

سخنگوی گروه فوجی‌فیلم تاکید کرد که جزییات پیشرفت در آزمایش‌های بالینی این دارو را در اختیار عموم قرار نمی‌دهد. وی در عین حال افزود: «تعداد موسسات پزشکی که در آزمایش‌های بالینی همکاری می‌کنند افزایش یافته است.»

وی ابراز امیدواری کرد که آزمایش‌های بالینی به‌زودی تکمیل شود.

داروسازان و محققان در سراسر جهان در تلاش هستند تا دارو یا واکسنی برای مقابله با ویروس جدید کرونا تولید کنند. این ویروس تاکنون بیش از هفت میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز شده است.

داروى فاویپیراویر در سال ٢٠١۱ از سوی یک شرکت ژاپنی برای نخستین بار به عنوان داروی آنفولانزای نوع B معرفى شده بود و در سال ۲۰۱۴ نیز مورد تایید قرار گرفت.

چه داروهایی در ایران برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تجویز می‌شود؟

در ایران نیز همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا علاوه بر هیدروکسی کلروکین، در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کاهش علائم کووید-۱۹ از داروى فاویپیراویر استفاده می‌شود.

با این حال قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هفته پیش گفته بود: «داروهای مصرفی در بهبود علائم بیماری کرونا در دست بررسی است و تکلیف «فاویپیراویر» مشخص شده که مزیت بهتری نسبت به داروهای قبلی ندارد.»

وی درباره درمان‌های دیگر نیز گفته بود: «در مورد داروی «رمدسیویر» هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم و بررسی‌ها در حال انجام است. در مورد تاثیر داروی «کلروکین» در بهبود کووید-۱۹ نیز تحقیقاتی انجام شده که از نتایج آن در پروتکل جدید درمان کووید-۱۹ استفاده می‌شود.»

وی اضافه کرده بود که تحقیقات درباره اثربخشی «پلاسما درمانی» در بهبود کووید-۱۹ هم در حال انجام است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان سیل در ژاپن از ۵۰ نفر گذشت

سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از داروی مالاریا برای مبارزه با کرونا هشدار داد

کاوشگر ماه از سومین «شب یخبندان قمری» نیز جان سالم به در برد