نرخ بیکاری در آمریکا برخلاف پیش بینی‌ها کاهش یافت

یکی از ساکنان ایالت ایلینوی در مقابل اداره کار
یکی از ساکنان ایالت ایلینوی در مقابل اداره کار Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده بلافاصله پس از انتشار آمار وزارت کار در صفحه توئیترش این ارقام را نتیجه عملکرد دولت خود دانست.

آگهی

آمار وزارت کار آمریکا نشان می دهد که با وجود بحران شیوع ویروس جدید کرونا در ماه مه دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در این کشور ایجاد شده است. 

براساس این آمار که «شگفت آور» توصیف شده نرخ بیکاری در ایالات متحده به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند که آمریکا به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا با نرخ بیکاری ۲۰ درصدی روبرو خواهد شد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده بلافاصله پس از انتشار آمار وزارت کار در صفحه توئیترش این ارقام را نتیجه عملکرد دولت خود دانست. وی همچنین قرار است در نشستی خبری در کاخ سفید در این مورد شرکت کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به نظر می رسد که رفع برخی محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به بسیاری از کسب و کارها در آمریکا امکان استخدام کارکنان جدید داده است. بنا به آمار وزارت کار ایالات متحده بخش های هتلداری، ساخت و ساز، آموزش، بهداشت و خرده فروشی شاهد ایجاد فرصت های شغلی بوده اند. 

نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) به ۱۴.۷ درصد رسیده بود. هر چند این رقم به طور کلی در ماه مه کاهش یافته است اما نرخ بیکاری اقلیت های سیاهپوست و اسپانیایی تبار همچنان بیشتر از سفیدپوستان است. بنا به آمار منتشرشده نرخ بیکاری در میان اسپانیایی تبارها و سیاهپوستان به ترتیب ۱۷.۶ و ۱۶.۸ درصد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا زنان اروپایی را بیش از مردان بیکار کرد

موج اخراج از کار در آمریکا؛ ۳۰ میلیون نفر درخواست حقوق بیکاری کرده‌اند

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد