موج اخراج از کار در آمریکا؛ ۳۰ میلیون نفر درخواست حقوق بیکاری کرده‌اند

موج اخراج از کار در آمریکا؛ ۳۰ میلیون نفر درخواست حقوق بیکاری کرده‌اند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اقتصاددان‌ها پیش بینی می‌کنند که نرخ بیکاری ماه آوریل در ایالات متحده ممکن است به ۲۰ درصد برسد. این رقم از زمان رکود بزرگ اقتصادی در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

آگهی

اقتصاد آمریکا در حالی که با شدیدترین بحران طی ۹۰ سال گذشته روبرو است هفته گذشته شاهد ثبت نام بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر برای دریافت حقوق بیکاری بود.

به این ترتیب شمار افرادی که طی شش هفته گذشته و از زمان آغاز محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا در ایالات متحده درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده اند به ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید. این رقم بیشتر از مجموع جمعیت دو کلان شهر نیویورک و شیکاگو است.

آمارها نشان می دهد که هم اکنون از یک ششم نیروی کار در آمریکا بیکار شده است. اقتصاددان ها اکنون پیش بینی می کنند که نرخ بیکاری ماه آوریل در ایالات متحده ممکن است به ۲۰ درصد برسد. این رقم از زمان رکود بزرگ اقتصادی در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بی سابقه محسوب می شود.

نرخ بیکاری در آمریکا در اوج رکود بزرگ اقتصادی در سال ۱۹۳۳ به ۲۵ درصد رسید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP

از سوی دیگر دولت فدرال ایالات متحده تخمین می زند که اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری ۴.۸ درصد کوچک شده است. این رقم از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون بی سابقه محسوب می شود. این در حالی است که پیش بینی می شود که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری تا ۴۰ درصد کوچک شود. رقمی که از زمان ثبت آمار رشد اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه خواهد بود.

فعالیت بسیاری از کسب و کارها در آمریکا به دلیل محدودیت های اجرا شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» متوقف شده است. کارفرماها نیز برای جلوگیری از ضرر مالی دست به اخراج نیروی کار خود زده اند.

هرچند فرمانداران برخی از ایالت های آمریکا تصمیم به لغو محدودیت های اجرا شده گرفته اند اما نظرسنجی ها نشان می دهد که بسیاری از شهروندان همچنان به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا حاضر به از سرگیری برخی فعالیت ها مانند حضور در مراکز خرید، سفر کردن و موارد مشابه دیگر نیستند. این امر به این معنی است که وضعیت بسیاری از کسب و کارها مانند رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید طی ماه های آینده به حالت عادی باز نخواهد گشت. به این ترتیب کارفرماها قادر به استخدام مجدد افرادی که اخراج کرده اند نخواهند بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ بیکاری در آمریکا برخلاف پیش بینی‌ها کاهش یافت

اعتراض مربیان بدنساز آمریکا به تعطیلی محل کار در پی شیوع ویروس کرونا

وزیر بازرگانی دولت بایدن در سفر چین به دنبال چیست؟