بیانیه دولت فرانسه در سالگرد بازداشت فریبا عادلخواه: شرایط فعلی فقط به ضرر روابط تهران و پاریس است

فریبا عادلخواه
فریبا عادلخواه Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم عادلخواه، دکترای رشته مردم شناسی پنجم ژوئن سال ۲۰۱۹ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» بر ضد امنیت کشور دستگیر و روانه زندان اوین شد.

آگهی

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با انتشار پیامی در حساب توییتر خود از مقام‌های ایران خواست تا فورا فریبا عادلخواه را آزاد کنند. 

پیام آقای ماکرون در اولین سالگرد بازداشت این پژوهشگر ایرانی فرانسوی منتشر می‌شود. رئیس جمهوری فرانسه زندانی بودن خانم عادلخواه را غیرقابل قبول توصیف کرده و نوشته است: «پیام من به مقام‌های ایران: عدالت حکم می‌کند که هموطن ما فورا آزاد شود.» 

ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه بامداد جمعه پنج ژوئن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بازداشت و محکومیت فریبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی-فرانسوی، تنها به روابط میان تهران و پاریس آسیب می‌رساند.

در این بیانیه آمده است: «فریبا عادلخواه، پژوهشگر مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه علوم سیاسی۵ ژوئن ۲۰۱۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در سالی که گذشت، فرانسه بی‌وقفه برای آزادی این هموطن و حمایت از خانواده و نزدیکان وی متحد شد.»

آقای لو دریان در بیانیه خود با محکومیت دوباره حکم ۶ سال حبس خانم عادلخواه و نوشت: «ادامه این وضعیت تنها بر روابط دوجانبه ایران و فرانسه تاثیر منفی دارد و اعتماد میان دو کشور را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.»

خانم عادلخواه، دکترای رشته مردم شناسی سال گذشته به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» بر ضد امنیت کشور دستگیر و روانه زندان اوین شد. وی به همراه رولان مارشال یک پژوهشگر دیگر فرانسوی بازداشت شد. رولان مارشال در تبادل با یک زندانی ایرانی که به گفته فرانسوی ها تحریم ها را دور زده بود، آزاد شد و به فرانسه بازگشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاریس خواستار آزادی فوری دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران شد

فریبا عادلخواه از زندان خارج شد

فرانسه در اقدامی متقابل دو دیپلمات آذربایجانی را اخراج کرد