حمله به خودروی یک شبکه تلویزیونی در کابل ۲ کشته برجای گذاشت

کابل
کابل Copyright Rahmat Gul/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Rahmat Gul/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت کشور افغانستان وقوع انفجار را به عنوان حمله مورد تایید قرار داده و تاکید کرده است که مینی‌بوس حامل کارکنان تلویزیون خورشید هدف اصلی این حمله بوده است.

آگهی

دو کارمند یک شبکه تلویزیونی در افغانستان روز شنبه بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در کابل جان باختند.

منابع محلی در پایتخت افغانستان با تایید این خبر اعلام کردند خودروی متعلق به شبکه تلویزیونی خورشید که پانزده تن از کارکنان این سازمان رسانه‌ای را حمل می‌کرد عصر روز شنبه ۳۰ مه/ ۱۰ خرداد در کابل هدف یک تله انفجاری قرار گرفت.

به گفته این منابع یک خبرنگار که حوزه تخصصی وی پوشش خبرهای اقتصادی بود به همراه راننده مینی‌بوس در این حاثه جان باخته‌اند.

برخی رسانه‌های محلی اعلام کرده اند که انفجار ناشی از عمل کردن مین‌های جاسازی شده در کنار جاده‌ای بوده که خودوری حامل کارکنان تلویزیون خورشید از آنجا عبور می‌کرد.

وزارت کشور افغانستان وقوع انفجار را به عنوان حمله مورد تایید قرار داده و تاکید کرده است که مینی‌بوس حامل کارکنان تلویزیون خورشید هدف اصلی این حمله بوده است.

گروه  داعش ولایت خراسان با صدور بیانیه‌ای در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی اعماق، ارگان خبررسانی و پروپاگاندای این سازمان، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. 

رفیع صدیقی، مدیر مسئول تلویزیون خورشید با تایید کشته شدن دو تن از کارمندان این رسانه در جریان انفجار مین کنار جاده‌ای به رسانه های خبری افغانستان گفته است که شبکه تلویزیونی تحت مدیریت وی پیشتر هیچ گونه تهدیدی دریافت نکرده بود.

این دومین حمله به کارکنان شبکه تلویزیونی خورشید در افغانستان طی کم‌تر از یکسال گذشته محسوب می‌شود. در حمله اوت سال گذشته که با کارگذاشتن مین مغناطیسی در بدنه یک مینی بوس این شبکه انجام شده دو عابر کشته شده بودند.

مسئولیت حمله سال گذشته که سه مجروح برجای گذاشته بود را نیز هیچ گروهی برعهده نگرفت.

حمله روز شنبه به خودور حامل کارکنان یک شبکه تلویزیونی در حالی صورت می‌گیرد که خشونت‌ها در افغانستان طی سه روز آتش بس توافق شده میان دولت مرکزی و طالبان به شکل قابل ملاحظه‌ای فروکش کرده بود. این آتش که طالبان به مناسبت فرارسیدن عید فطر پیشنهاد آنرا داده بودند از روز سه شنبه گذشته پایان یافت.

افغانستان یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگارانی است که قصد پوشش رویدادهای مربوط به جنگ در این کشور را دارند.

بسیاری از خبرنگاران داخلی و نیز نمایندگان رسانه‌های بین المللی که برای پوشش مناقشات به این کشور سفر کرده‌اند تاکنون هدف حملات انتحاری قرار گرفته و جان باخته‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت افغانستان ۹۰۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد می‌کند

اعلام آتش‌بس سه روزه میان نیروهای طالبان و دولت افغانستان به مناسبت عید فطر

پیام عید فطر رهبر طالبان: آمریکا اجازه ندهد توافق صلح با مانع مواجه شود