آزمایش ارسال ماهواره سبک‌وزن «دختر کیهانی» شکست خورد

موشک ۲۱ متری ویرجین اوربیت که به نام پرتاب کننده یک شناخته می‌شود با رسیدن به ارتفاع لازم ماهواره را آزاد و به سمت فضا پرتاب می‌کند
موشک ۲۱ متری ویرجین اوربیت که به نام پرتاب کننده یک شناخته می‌شود با رسیدن به ارتفاع لازم ماهواره را آزاد و به سمت فضا پرتاب می‌کند Copyright HANDOUT/AFP or licensors
Copyright HANDOUT/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روند کار این شرکت به این صورت است که موشک ۲۱ متری ویرجین اوربیت که به نام پرتاب کننده یک شناخته می‌شود با رسیدن به ارتفاع لازم ماهواره را آزاد و به سمت فضا پرتاب می‌کند.

آگهی

شرکت ویرجین اوربیت اعلام کرد آزمایش موشکی برای ارسال ماهواره در مدار زمین با موفقیت به انجام نرسیده است.

این شرکت که در سال ۲۰۱۲ توسط یک میلیاردر بریتانیایی راه‌اندازی شده است در پی ارسال پرتاب‌های سریع و انعطاف پذیر ماهواره‌های کوچک بر مدار زمین است. این شرکت می‌گوید که می‌خواهد ماهواره‌هایی که وزن آنها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم است را راهی فضا کند.

اما نخستین آزمایش این شرکت روز دوشنبه ۲۵ مه با شکست رو به رو شده است. مدت کوتاهی پس از آغاز این آزمایش این شرکت در توییتر اعلام کرد که به دلیل پیش آمدن مشکلی ناشناخته این آزمایش با شکست رو به رو شده است.

این پرتاب از پایگاه هوایی در صحرای موجاوه که شرکت‌های مختلفی برای ارسال ماهواره‌های فضایی خود در آنجا مستقر هستند انجام شده است.

این شرکت البته پیش از انجام این آزمایش ماهواره‌ای گفته بود که احتمال موفقیت در این مرحله ۵۰-۵۰ خواهد بود.

دن هارت، مدیر عامل شرکت ویرجین اوربیت در خصوص این آزمایش می‌گوید: «پروازهای آزمایشی ساخته شده‌اند تا شما تلاش‌ها و دست‌آوردهای خود را به آزمون بگذارید. درست است که آزمایش ما با شکست رو به رو شد اما اکنون گنجینه‌ای داریم که می‌توانیم در مراحل بعدی از آن استفاده کنیم.»

آقای هارت همچنین با اشاره به اینکه شرکتش به بسیاری از اهداف از پیش تعیین خود دست یافته است افزود: «ما امروز یک قدم بزرگ به جلو پیش رفتیم. مهندسان ما در حال جمع‌آوری و مطالعه داده‌ها هستند تا موشک بعدی خود را شلیک کنیم. ما در حال آماده‌سازی برای آزمایش بعدی خود هستیم و در این روند می‌آموزیم و مرحله به مرحله به پیش می‌رویم.»

موشک شرکت اوربیت روز دوشنبه پس از شلیک ابتدا به سمت غرب اقیانوس آرام حرکت کرد و در ادامه به سمت جنوب چرخید. در ارتفاعی کمتر از ۳۵ هزار پا ماهواره Cosmic girl یا «دختر کیهانی» را به سمت بالا پرتاب کرد اما پس از چند ثانیه مشکلی نامشخص سبب شد تا این آزمایش با شکست رو به رو شود.

روند کار این شرکت به این صورت است که موشک ۲۱ متری ویرجین اوربیت که به نام پرتاب کننده یک شناخته می‌شود با رسیدن به ارتفاع لازم ماهواره را آزاد و به سمت فضا پرتاب می‌کند.

این شرکت در پی این است که امکان اعزام گردشگر به فضا و همچنین تجربه حس بی‌وزنی را فراهم سازد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنتاگون در توصیف اولین ماهواره نظامی ایران: دوربین وب‌کم غلتانی در فضاست

کره شمالی: یک آزمایش حیاتی دیگر در مرکز پرتاب ماهواره انجام دادیم

ماهواره چینی «چوئِچیائو ۲»‌ با موفقیت در مدار قرار گرفت