نتایج اولیه واکسن انستیتو پاستور فرانسه برای کرونا ۵ ماه دیگر مشخص می‌شود

نتایج اولیه واکسن انستیتو پاستور فرانسه برای کرونا ۵ ماه دیگر مشخص می‌شود
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از سه طرح تحقیقاتی انستیتو پاستور برای تولید واکسن کرونا بر روی استفاده از واکسن سرخک و تغییر آن متمرکز است.

آگهی

نتایج اولیه یکی از طرح‌های انستیتو پاستور در فرانسه برای تولید واکسن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» تا پنج ماه دیگر مشخص می شود.

کریستیان گرک، هماهنگ کننده برنامه های تولید واکسن در انستیتو پاستور پاریس اعلام کرد که این موسسه برای تولید واکسن در مقابل ویروس جدید کرونا سه طرح تحقیقاتی را دنبال می کند. به گفته وی یکی از این طرح ها که بر روی تولید واکسن با استفاده از تغییر واکسن سرخک متمرکز است از دو پژوهش دیگر پیشرفت بیشتری داشته است.

هماهنگ کننده برنامه های تولید واکسن در انستیتو پاستور فرانسه افزود که نتایج اولیه طرح تحقیقاتی تولید واکسن کرونا با استفاده از واکسن سرخک در ماه اکتبر (مهر/آبان) مشخص خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP
فعالیت پژوهشی در انستیتو پاستور فرانسهAP

سرخک یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار است که بر اثر ابتلا به ویروسی به همین نام بروز می کند.

انستیتو پاستور پاریس در نظر دارد تا مرحله اول آزمایش بالینی واکسن تولید شده با استفاده از واکسن سرخک را در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) آغاز کند. مرحله دوم و سوم آزمایش بالینی این واکسن احتمالا در ماه دسامبر (آذر/دی) پس از مشخص شدن نتایج اولیه مرحله اول در ماه اکتبر انجام خواهد شد.

هماهنگ کننده برنامه های تولید واکسن در انستیتو پاستور فرانسه تاکید کرد که برای تولید این واکسن در مقیاس گسترده باید برنامه ریزی شود تا در صورت نتیجه مثبت آزمایش های بالینی صدها میلیون نمونه از آن استفاده شود.

محققان در انستیتو پاستور پاریس دوره مصونیت پس از تزریق واکسنی را که با تغییر واکسن سرخک ساخته شود پیش بینی نکرده اند. با این حال این امیدواری وجود دارد که با توجه به مصونیت درازمدتی که واکسن سرخک ایجاد می کند واکسن تولید شده برای کرونا نیز در صورت تائید نهایی مصونیتی درازمدت در مقابل این ویروس پدید بیاورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه از طرحی بلندپروازانه برای مقابله با روند «افول» پژوهش‌های پزشکی رونمایی کرد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟