پلیس هنگ کنگ بیش از ۲۰۰ تظاهرکننده ضددولتی را بازداشت کرد

پلیس هنگ کنگ بیش از ۲۰۰ تظاهرکننده ضددولتی را بازداشت کرد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان دولت محلی هنگ کنگ بر این باورند که مقامات این منطقه با استفاده از مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی به دنبال جلوگیری از شکل‌گیری موج جدیدی از تظاهرات اعتراض‌آمیز هستند.

آگهی

پلیس هنگ کنگ اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ نفر را یکشنبه شب در جریان تظاهرات مخالفان دولت محلی این منطقه بازداشت کرده است.

در بیانیه پلیس هنگ کنگ آمده است بازداشت شدگان که بین ۱۲ تا ۶۵ سال سن دارند به دلیل «تجمع غیرقانونی»، «حمل ابزارهایی با هدف آسیب رساندن» به اماکن و «خودداری از ارائه برگه تشخیص هویت» دستگیر شده اند.

بنا به اعلام پلیس ۱۹ نفر نیز به دلیل «عدم رعایت مقررات کنترل و پیشگیری از بیماری ها» بازداشت شده اند. مقامات بهداشتی هنگ کنگ تجمع بیش از هشت نفر در اماکن عمومی را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا ممنوع کرده اند.

تظاهرات یکشنبه شب پس از حرکت اعتراض آمیز صدها نفر در مراکز خرید هنگ کنگ روی داد. تجمعات اعتراض آمیز در مراکز خرید هنگ کنگ روز یکشنبه پس از عدم صدور مجوز برای راهپیمایی روز مادر برگزار شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP
تظاهرات در هنگ کنگAP

مخالفان دولت محلی هنگ کنگ که از طریق شبکه های اجتماعی دست به سازماندهی حرکت های اعتراضی خود می زنند، خواستار استقرار «دموکراسی» و «تحقیق» در مورد «خشونت های» پلیس علیه تظاهرکنندگان طی ماههای اخیر شده اند.

معترضان در هنگ کنگ سال گذشته در اعتراض به لایحه استرداد متهمان به چین تظاهرات کردند. تجمعات اعتراضی آنها پس از عقب نشینی دولت محلی هنگ کنگ از تصویب لایحه استرداد متهمان به چین نیز ادامه یافت.

مخالفان دولت محلی هنگ کنگ بر این باور هستند که مقامات این منطقه با استفاده از مقررات فاصله گذاری اجتماعی به دنبال جلوگیری از شکل گیری موج جدیدی از تظاهرات اعتراض آمیز هستند. مقررات فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به اجرا گذاشته شده است.

کری لام، رئیس اجرایی دولت محلی هنگ کنگ روز دوشنبه از لزوم بازنگری در نظام آموزشی این منطقه به دلیل تاثیر آن بر جنبش اعتراضی سال گذشته سخن گفت. به گفته او شیوه تدریس «اطلاعات عمومی» در نظام آموزشی این کشور به جنبش مخالفان در این منطقه دامن زده است.

در نظام آموزشی هنگ کنگ در چهارچوب آموزش «اطلاعات عمومی» کلاسی به نام «مطالعات لیبرال» وجود دارد که در آن «اندیشه انتقادی» ترویج می شود. سخنان کری لام در مورد بازنگری در نظام آموزشی هنگ کنگ ممکن است خشم مخالفان دولت محلی را بر انگیزد. آنها بر این باور هستند که چین به واسطه دولت محلی هنگ کنگ به دنبال محدود کردن آزادی های فردی در این منطقه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس کرونا در هنگ کنگ؛ مردم برای خرید ماسک به داروخانه‌ها هجوم بردند

چهارصد نفر در راهپیمایی میلیونی سال نو در هنگ کنگ بازداشت شدند

چین: درگیری نظامی با آمریکا فاجعه‌بار است پس باید مسائل را با گفتگو حل کنیم