پاپ فرانسیس خواهان حفظ عزت کارگران در بحران کرونا شد

Pope Francis
Pope Francis Copyright Andreas Solaro/AP
Copyright Andreas Solaro/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر کاتولیک‌های جهان از حقوق کارگران در وضعیت شیوع ویروس کرونا دفاع کرد و گفت: «می‌خواهم از تمام کارگران استثمار شده دفاع کنم و از همه می‌خواهم این بحران را به گونه ای مدیریت کنند که عزت و احترام کارگر در مرکز امور قرار بگیرد.»

آگهی

پاپ فرانسیس از مردم خواست به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا، عزت و احترام کارگران به ویژه مهاجران کارگر را در نظر بگیرند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه ۶ مه در سخنرانی خود که در کتابخانه واتیکان برگزار شد، با اشاره به مشکلات پدید آمده بر اثر شیوع کرونا گفت: «درست است که این بحران بر همه اثر می‌گذارد اما کرامت مردم همیشه باید رعایت شود.»

وی همچنین اشاره کرد پیام‌های بی‌شماری درباره مشکلات کارگران در روز اول ماه مه دریافت کرده است. پاپ فرانسیس تاکید کرد بسیاری از کارگران در روز کارگر از او خواستند به مشکلات آنها در خصوص دریافت حقوق معوقه اشاره کند.

او در ادامه افزود: «من می‌خواهم از تمام کارگران استثمار شده دفاع کنم و از همه می‌خواهم این بحران را به گونه ای مدیریت کنند که عزت و احترام کارگر در مرکز امور قرار بگیرد.»

او همچنین به صورت مشخص‌تر در خصوص مشکلات کارگران مهاجری که در مزرعه‌های ایتالیا مشغول به کار هستند صحبت کرد.

در هفته‌های اخیر تعدادی از مزرعه‌داران به دلیل استخدام و به کار گرفتن مهاجران کارگر برای فعالیت در مزارع، بازدداشت شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ فرانسیس در مارس آینده به عراق می‌رود

پاپ با صلیب دوران طاعون برای ایتالیا دعا کرد

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند