شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به یک و نیم میلیون نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به یک و نیم میلیون نفر رسید
Copyright AP
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به این ترتیب اروپا دارای بیش‌ترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در میان قاره‌های جهان است.

آگهی

شمار کل افرادی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام شده در اروپا به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید، رقمی که حدود نیمی از مجموع مبتلایان در جهان را تشکیل می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا امروز جمعه، دوم مه (۱۳ اردیبهشت) در مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۵۳ نفر در اروپا به کووید مبتلا شده و ۱۴۰ هزار و ۲۶۰ تن از اروپاییان نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب اروپا دارای بیش‌ترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در میان قاره‌های جهان است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آمار کلی مبتلایان کرونا در جهان تا روز جمعه ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۲۴ نفر و شمار جان‌باختگان ۲۳۸ هزار و ۳۳۴ تن گزارش شده است.

اسپانیا با ۲۱۵ هزار و ۲۱۶ مبتلا و ۲۴ هزار و ۸۲۴ فوتی، ایتالیا با ۲۰۷ هزار و ۴۲۸ مبتلا و ۲۸ هزار و ۲۳۶ فوتی، بریتانیا با ۱۷۷ هزار مبتلا و ۴۵۴ مبتلا و ۲۷ هزار و ۵۱۰ فوتی، فرانسه با ۱۶۷ هزار و ۳۴۶ مبتلا و ۲۴ هزار و ۵۹۴ فوتی و آلمان با ۱۶۱ هزار و ۷۰۳ مبتلا و ۶ هزار و ۵۷۵ فوتی، پنج اروپایی کشوری هستند که شمار مبتلایان آنها بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر است.

این تعداد موارد تشخیص داده شده تنها بخشی از آمار واقعی مبتلایان را نشان می‌دهد زیرا بسیاری از کشورها اکنون فقط مواردی را که نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارند آزمایش می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دلتنگ آسمان آبی و جمع‌های خانوادگی؛ اروپایی‌هایی که نمی‌خواهند قرنطینه پایان یابد

لغو سخت گیری‌های قرنطینه در سه کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد