لغو سخت گیری‌های قرنطینه در سه کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا

لغو سخت گیری‌های قرنطینه در سه کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا
Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه، ایتالیا و اسپانیا سه کشوری که بیشترین آمار مرگ ناشی از کووید-۱۹ در قاره سبز را دارند، با کاهش چشم گیر آمار مبتلایان و قربانیان سخت گیری های قرنطینه را گام به گام لغو می کنند.

آگهی

آمار و ارقام رسمی نشان می دهد که تعداد افرادی که از کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند، در طی سه ماه اخیربه پایین‌ترین سطح خود در سه کشور اروپایی، کانون اصلی ویروس کرونا در قاره سبز، رسیده است.

مقامات ایتالیایی روز یکشنبه اعلام کردند ۲۶۰ نفر در طی ۲۴ ساعت گذشته قربانی کووید-۱۹ شده اند و به این ترتیب شاهد کمترین میزان تلفات در این کشور از چهاردهم مارس به این سو هستیم.

در فرانسه ، تعداد جان باختگان در طول یک شبانه روز، در روز یکشنبه ۲۴۲ نفر اعلام شد. پایین‌ترین آمار از آغاز شیوع گسترده این بیماری در اوائل ماه مارس و در اسپانیا شاهد پایین‌ترین تلفات در طول ۲۴ ساعت بودیم؛ ۲۸۸ جان باخته. عددی که به روشنی کاهش نزولی آمار کشته شدگان کرونا در این سه کشور و کانون‌های اصلی شیوع ویروس در اروپا را نشان می دهد.

در همین راستا محدودیت‌های بیشتری در این کشورها برداشته خواهند شد.

لغو سخت‌گیری‌های بی سابقه در اسپانیا

کشور ماتادورها از چهاردهم مارس گذشته در قرنطینه کامل قرارگرفته است. تدابیر دولت پدرو سانچزبر اجرای محدودیت و سخت گیریهای قرنطینه بطور بی سابقه ای حقوق اساسی شهروندان از جمله آزادی عبور و مرور را محدود کرده است.

این کشور با ۲۳ هزار قربانی کووید-۱۹ پس از ایالات متحده و ایتالیا سومین کشور جهان گرفتار شیوع ویروس کرونا در جهان در هفته های اخیراست.

با روند نزولی قربانیان و مبتلایان به کرونا، دولت سوسیالیست پدرو سانچز تصمیم به لغو برخی ازمحدودیت‌ها گرفت. از جمله اینکه از روز یکشنبه کودکان می توانند به همراه یکی از والدین مسافت‌های بیش از یک کیلومتر بین ساعت ۹ صبح تا ۹ شب را طی کنند. همچنین نخست وزیر اسپانیا شنبه گفت تمام اسپانیایی‌ها از هفته آینده برای ورزش و پیاده روی اجازه پیدا خواهند کرد.

ایتالیا و آغاز بکار کارخانه ها

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم یکشنبه اعلام کرد همانطور که پیش بینی شده کارخانه‌ها تولیدات خود را از چهارم ماه مه، نزدیک به یک هفته دیگر از سرمی گیرند. اما مدارس تا اوائل ماه سپتامبر تعطیل است و هنوز تاریخ دقیقی برای بازگشایی بار و رستوران‌ها در این کشور تعیین نشده است.

نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با روزنامه لارپوبلیکا گفت: « کشور هنوز در موقعیت بازگرداندن آزادی کامل جابجایی افراد نیست، اما در حال مطالعه برای لغو محدودیت‌های فعلی و سختگیرانه است.»

ایتالیا مدتها کانون اصلی مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در جهان بود. این کشور پس از ایالات متحده بیشترین آمار قربانیان ناشی از کووید-۱۹ را دارد. بیش از ۲۶ هزار نفر تا کنون در این کشور جان باخته اند.

لغو محدودیت ها در فرانسه تا دوهفته دیگر

در فرانسه هم آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا با کاهش روبرو است. مقامات فرانسوی اعلام کردند که دو سوم شمار کشته شدگان کووید-۱۹ که در حال حاضر نزدیک به بیست و سه هزار نفر است، در بیمارستان‌ها و بیش از هشت هزار نفر در خانه های سالمندان ثبت شده است.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، قرار است روز سه‌شنبه از استراتژی خروج گام به گام این کشور از قرنطینه کامل در مجلس ملی این کشور پرده بردارد.

امانوئل ماکرون پیش تر گفته بود که اولین محدودیت‌های قرنطینه در تاریخ ۱۱ ماه مه لغو خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به یک و نیم میلیون نفر رسید

کلاه هوشمند پلیس امارات برای سنجش دمای ۲۰۰ نفر در یک دقیقه

شیوع کرونا در ایران و جهان؛ آمار مبتلایان ایتالیا از ۲۰۰ هزار نفر گذشت