پیش‌بینی دانشگاه سنگاپور؛ شیوع ویروس کرونا در هر کشور جهان چه زمانی به پایان می‌رسد؟

پیش‌بینی دانشگاه سنگاپور؛ شیوع ویروس کرونا در هر کشور جهان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بخش داده پردازی دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور پیش‌بینی کرد که شیوع ویروس کرونا در جهان تا ۳۰ ماه مه(۱۰ خرداد) ۹۷ درصد چرخه خود را طی می‌کند و تا ابتدای دسامبر(۱۱ آذر) فراگیری این ویروس در جهان به پایان خود می‌رسد.

آگهی

بخش داده پردازی دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور پیش‌بینی کرد که ویروس کرونا در جهان تا ۳۰ ماه مه(۱۰ خرداد) ۹۷ درصد چرخه شیوع  خود را طی می‌کند و تا ابتدای دسامبر(۱۱ آذر) فراگیری این ویروس در جهان به پایان خود می‌رسد. 

مرکز نوآوری در داده پردازی دانشگاه سنگاپور تحت مدیریت جی‌یان‌شی لوا با طراحی مدلی بر پایه آمار رسمی افرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ و شمار بهبودیافتگان این بیماری، تلاش کرده تا با لحاظ پیش فرض‌های ناشی از تجربه تاریخی بیماری‌های همه‌گیر و با اتکاء به ابزار رگرسیون، چرخه زندگی این ویروس را پیش‌بینی کند.

این مدل وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۸۶ کشور جهان از جمله ایران را مورد بررسی قرار داده و برآورد کرده که در ۱۵ کشور جهان از جمله چین، کره جنوبی، استرالیا، اتریش، لبنان، اردن و سوئیس تا ۲۸ آوریل(۹ اردیبهشت)، ۹۷ درصد چرخه شیوع ویروس کرونا سپری شده است. 

پیش‌بینی این مدل نشان می‌دهد که چرخه فراگیری ویروس کرونا در ایران به عنوان چهل و چهارمین کشور، تا ۱۷ مه(۲۸ اردیبهشت) به سطح ۹۷ درصد خواهد رسید و اتمام دوره شیوع آن تا ۲۸ سپتامبر(۷ مهر) طول خواهد کشید.

در میان کشورهای مورد بررسی، عربستان سعودی در انتهای جدول قرار گرفته و پیش‌بینی شده که فراگیری ویروس کرونا در این کشور تا پایان ژانویه ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. اما در میان همسایگان ایران، آذربایجان پیش از سایرین و در فاصله ۷ مه تا ۱۵ ژوئن شاهد محو فراگیری این ویروس خواهد بود. این پیش‌بینی حاکیست که محو ویروس کرونا در عراق و ترکیه نیز تا پایان ژوئیه(اوایل مرداد) محقق خواهد شد. 

در کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا یعنی ایتالیا دوره حیات این ویروس تا ۹ مه به سطح ۹۷ درصد می‌رسد و ۳ درصد باقیمانده آن نیز تا ۳۱ اوت تکمیل می‌شود. اما در آلمان و فرانسه محو کامل این ویروس به ترتیب در ۶ و ۱۰ اوت محقق خواهد شد و تکمیل چرخه ۹۷ درصدی عمر ویروس در ۴ و ۷ مه پیش‌بینی شده است. 

مدل پیش‌بینی دانشگاه سنگاپور نشان می‌دهد که فراگیری ویروس کرونا در آمریکا نیز در ۱۶ مه به ۹۷ درصد روند خود را طی می‌کند و تا ۹ سپتامبر به سطح صفر خواهد رسید. اما این روند در کانادا به ترتیب با ۶ و ۱۲ روز تاخیر رخ خواهد داد.

البته در مقدمه پژوهشی این مدل تاکید شده که چرخه زندگی ویروس کرونا بر اساس سازگاری با محیط و اکوسیستم، سطح مراقبت‌های فردی و نیز برنامه دولت‌ها برای اجرای صحیح قرنطینه عمومی در کشورهای جهان متفاوت است و هر گونه تغییری در این عوامل، نتایج حاصل از این مدل را در آینده تغییر خواهد داد. همچنین به خوانندگان نتایج این مدل توصیه شده تا برای اجتناب گرفتار شدن در خوش‌بینی کاذب، احتمال وجود خطا در طراحی و نتایج حاصل از این مدل را مدنظر داشته باشند. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راننده تاکسی سنگاپوری به دلیل انتشار پست فیسبوکی ۴ ماه به زندان می‌رود

بیماری مرموز مرگبار در بین کودکان؛ محققان در حال بررسی ارتباط آن با کرونا هستند

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود