بیماری مرموز مرگبار در بین کودکان؛ محققان در حال بررسی ارتباط آن با کرونا هستند

بیماری مرموز در بین کودکان که متخصصان احتمال می دهند با کرونا در ارتباط باشد
بیماری مرموز در بین کودکان که متخصصان احتمال می دهند با کرونا در ارتباط باشد Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این یک بیماری جدید است که فکر می‌کنیم امکان دارد در اثر ویروس کرونا ایجاد شده باشد. ۱۰۰ درصد در این زمینه اطمینان نداریم چرا که تست کرونای برخی از افراد مبتلا مثبت نبوده است. بنابراین در حال انجام تحقیقات زیادی روی این موضوع هستیم.»

آگهی

مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا گفت: «برخی کودکان در بریتانیا بدون بیماری زمینه‌ای خاص بر اثر یک سندروم التهابی نادر که محققان معتقدند در ارتباط با کووید ۱۹ است، جان خود را از دست داده‌اند.»

متخصصان حوزه پزشکی در ایتالیا و بریتانیا در حال بررسی ارتباط احتمالی این بیماری التهابی شدید در بین کودکان با ویروس کرونا هستند.

پزشکان در شمال ایتالیا اخیرا شمار زیادی از کودکان زیر ۹ سال مبتلا به بیماری کاوازاکی را که در مناطقی از آسیا شایع است، گزارش کرده‌اند.

وزیر بهداشت بریتانیا امروز در گفت‌وگویی رادیویی در این‌باره تصریح کرد: «این یک بیماری جدید است که فکر می‌کنیم امکان دارد در اثر ویروس کرونا ایجاد شده باشد. ۱۰۰ درصد در این زمینه اطمینان نداریم چرا که تست کرونای برخی از افراد مبتلا مثبت نبوده است. بنابراین در حال انجام تحقیقات زیادی روی این موضوع هستیم.»

این یک بیماری جدید است که فکر می‌کنیم امکان دارد در اثر ویروس کرونا ایجاد شده باشد. ۱۰۰ درصد در این زمینه اطمینان نداریم چرا که تست کرونای برخی از افراد مبتلا مثبت نبوده است.
مت هانکوک
وزیر بهداشت بریتانیا

تا کنون طبق تحقیقات تصور می‌شد که کودکان به نسبت والدین و یا پدربزرگ-مادربزرگ‌های خود نسبت به ویروس جدید کرونا کمتر آسیب‌پذیر هستند اما بیماری مرموز التهابی جدید در بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا ممکن است نیازمند ارزیابی‌های جدید در این زمینه باشد.

وزیر بهداشت بریتانیا در عین حال تاکید کرد موارد ابتلا به این بیماری اندک بوده با این حال، بیماری نیز از نوع سندروم‌های نادر محسوب می‌شود. وی به آمار دقیق در این زمینه اشاره‌ای نکرد.

علائم بیماری کاوازاکی که علت آن ناشناخته است شامل تب، بثورات پوستی، تورم غدد و در موارد شدید همراه با التهاب شریان‌های قلب است.

سرویس سلامت همگانی بریتانیا در این زمینه می‌گوید که این سندروم سالانه حدود هشت کودک بین ۱۰۰ هزار کودک را مبتلا می‌کند که سن اغلب آن‌ها زیر پنج سال است.

برخی شواهد وجود دارد که نشان می‌دهد افراد می‌توانند مستعد ابتلا به این بیماری باشند اما این یک الگوی مشخص نیست.

انجمن کودکان در اسپانیا نیز روز دوشنبه گفت: «کودکانی که تست کووید ۱۹ آن‌ها مثبت بود برخی علائم گوارشی مانند شکم درد، استفراغ و اسهال را در دو هفته گذشته داشته‌اند.»

اداره سلامت همگانی بریتانیا نیز به مانند موسسه اسپانیایی تاکید کرده است کودکان دارای علائمی مانند درد شکم باید به‌عنوان موارد اورژانسی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند.

برخی پزشکان این وضعیت جدید در کودکان را با سندروم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کرده‌اند که در همپوشانی با یکدیگر باعث التهاب داخلی، تب و مشکلات تنفسی می‌شود که از علائم کووید ۱۹ به حساب می‌آیند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونیسف: کووید ۱۹ می‌تواند ظرف شش ماه روزانه جان ۶ هزار کودک را بگیرد

پیش‌بینی دانشگاه سنگاپور؛ شیوع ویروس کرونا در هر کشور جهان چه زمانی به پایان می‌رسد؟

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد